سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۰۷

اخبار

ارائه تمامی خدمات در بیمارستان نفت آبادان در پیک چهارم کرونا

​رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان: در بخش کووید1، تعداد 250 بیمار بستری تحت درمان قرار گرفتند، که بسیاری از آنان از مراقبت های icu استفاده کردند در همین مدت تعداد 55 نفر از بیماران مبتلا به کرونا، با رضایت شخصی، بصورت سرپایی درمان دارویی کرونا( remdesivir) را دریافت و در منزل قرنطینه شدند.
دکتر نصراله حسونی بحرینی رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان با اشاره پیک چهارم کرونا در 2 ماه گذشته در منطقه گفت :  توانستیم خدمات قابل توجهی به جمعیت تحت پوشش ارائه کنیم، در این خصوص در اورژانس تنفسی حدود 5500 بیمار و مراجعه کننده داشتیم، 1250 نفر در کلینیک تخصصی تنفسی و کرونا، مورد بررسی و درمان قرار گرفتند.
وی افزود : در همین مدت تعداد 55 نفر از بیماران مبتلا به کرونا، با رضایت شخصی، بصورت سرپایی درمان دارویی کرونا(  remdesivir) را دریافت و در منزل قرنطینه شدند،با این اقدام هم استرس و نگرانی آنان و خانواده هایشان کاهش یافت و هم اینکه از تخت های موجود در بخش بستری کرونا، برای بیماران بدحال تر و نیازمند مراقبت ، استفاده شد.
دکتر بحرینی اظهار داشت: در بخش کووید1، تعداد 250 بیمار بستری تحت درمان قرار گرفتند، که بسیاری از آنان از مراقبت های icu  استفاده کردند.
رییس بهداشت ودرمان صنعت نفت آبادان تصریح کرد : ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به حدود 5600 بیمار در پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، بستری 350 مورد کیس های مختلف داخلی و جراحی، 302 مورد عمل جراحی ضروری و اورژانس، انجام 48 مورد زایمان در بخش رنان و زایمان از سایر خدمات انجام شده در بیمارستان نفت آبادان است.
وی با اشاره به فرهنگ سازی و آموزش ها  همکاران در بخش زنان و مرکز مامایی گفت :  شاخص زایمان طبیعی در این مرکز به 74% ارتقا یافته است.

دکتر بحرینی ادامه داد : بیمارستان نفت آبادان تنها مرکز درمانی در منطقه است که همزمان تمام انواع خدمات درمانی عمل های جراحی اورژانس و زایمان را در هنگام شیوع کرونا، به همشهریان و جمعیت تحت پوشش ارائه می کند، هم حوادث صنعتی را پوشش می دهد و هم خدمات ویژه به بیماران کرونایی دارد .

دکتر نصراله حسونی بحرینی خاطر نشان کرد: در تمام موج های کرونا مساعدت و همکاری همه مسئولین ستادی همراه این مرکز بوده تا خدمات با کیفیت در اختیار جمعیت تحت پوشش قرار بگیرد، با دستورات مدیر عامل و پیگیری های مدیر منابع انسانی سازمان، تاکنون 3 آمبولانس به این مرکز اختصاص داده شده که تاحدودی از فرسودگی ناوگان لجستیک و حمل و نقل بیمار کاسته است و مقرر شد آمبولانس دیگری نیز به این مرکز اختصاص یابد.


خبرنگار : نفیسه هوشیار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹
تعداد بازدید : ۲۰,۱۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید