سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۵۱
 

اخبار

سال گذشته 470هزار مورد آزمایش برای 40 هزار نفر مراجعه کننده انجام شده است

کاویان: با راه اندازی سیستم مکانیزه انبار داری پارسیک خودران علاوه بر مشاهده و کنترل تعداد اقلام آزمایشگاهی ، موجودی ، ورود ، خروج و انقضاء آنها به راحتی قابل تشخیص می باشد.
     به گزارش واحد روابط عمومی، همزمان با سی ام فروردین و به مناسبت زاد روز حکیم جرجانی و روز آزمایشگاه سید سعید کاویان سرپرست آزمایشگاههای طبی صنعت نفت اصفهان ضمن تبریک به همکاران خود گفت: آزمایشگاه های طبی اصفهان با پنج واحد فعال در پلی کلینیک های تخصصی توحید، شاهین شهر و مراکز شهرک شهید منتظری ،دروازه تهران و ولی عصر (عج) آماده خدمت به جمعیت تحت پوشش می باشند. در ضمن علاوه بر آن در پنج مرکز سلامت کار نیز نمونه گیری انجام و سپس به آزمایشگاههای فعال جهت انجام آزمایش ارسال می گردد. 

    سرپرست آزمایشگاه های طبی منطقه اصفهان ادامه داد : در سال 1399 حدود 40 هزار نفر مراجعه کننده شاغل و بازنشسته با درخواست آزمایش از طریق سیستم پزشک خانواده و طب کار و یا پزشکان خارج از سیستم درمان مستقیم داشتیم که برای این تعداد نفرات 470 هزار مورد آزمایش انجام شده است. 

    کاویان با توضیح اینکه ارزیابی خارجی کیفیت یکی از روش هایی است که موجب یکسان سازی نتایج و استاندارد سازی آزمایشگاه ها می گردد افزود:واحد های آزمایشگاه طبی ما نیز همانند سالهای گذشته زیر نظر خانم دکتر توانافر مسئول فنی و متخصص پاتولوژی و همچنین با زحمات کارشناسان مجرب توانست جایگاه خود را همچنان حفظ نماید و سه دوره برنامه ارزیابی خارجی کیفیت را در سال گذشته با موفقیت و با کسب بهترین امتیاز پشت سر بگذارد و موفق به دریافت گواهینامه اعتبار سنجی از شرکت پیشگام ایرانیان طی سالیان متوالی گردد. 


    این مقام مسئول در ارتباط با شیوع ویروس کرونا و فعالیتهای این واحد گفت: ابتدا آزمایشگاه ها به مدت دو ماه از اول سال گذشته در دو شیفت صبح و بعد از ظهر جهت جلوگیری از تجمع افراد در واحد، به بیماران ارائه خدمت می نمودند  و با انجام آزمایشات CBC ،CRP، ESR در سه مرکز فوق الذکر توانستند قدم اولیه در تفکیک این بیماران بردارند.


    نامبرده همچنین در این گفتگو از راه اندازی سیستم مکانیزه انبارداری پارسیک خودران سخن گفت و افزود: با این سیستم ضمن کنترل بر روی تعداد اقلام آزمایشگاهی ،  تعداد موجودی ، ورود ، خروج ، انقضاء  این اقلام به راحتی قابل مشاهده می باشد.


     وی در پایان ضمن تقدیر از کسانی که طرح غربالگری سرطان کولون را پیشنهاد و اجرایی نمودند توضیح داد: از اواخر سال گذشته این طرح شروع و تاکنون بالغ بر 1500 مورد آزمایش((Fecal Immunochemical Test FIT  انجام شده است.  ایشان اظهار امیدواری کرد با کمک این تست و گزارش تعداد موارد مثبت به پزشک خانواده و سلامت کار و با تشخیص و درمان به موقع بیماری به ویژه سرطان کولون از پیشرفت این بیماری  پیشگیری به عمل آید.

 

کاویان2

 
۲۹ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۵۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۸۰۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید