سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۰۶

اخبار

خدمات پرستاری در یک سال با کرونا

اهم فعالیتهای واحد خدمات پرستاری در یک سالگی شیوع ویروس کووید19 تشریح شد

تریاژ تمامی مراجعین در ورودی مراکز درمانی که از سال گذشته اجرا می شد کماکان با قوت ادامه دارد .
     عباس علوی مهر رئیس واحد خدمات پرستاری در گفتگو با واحد روابط عمومی اهم فعالیتهای این واحد در طول یک سال گذشته پس از شروع شیوع ویروس کووید 19تشریح کرد.
    علوی مهر در ایتدای این گفتگو بیان کرد: تریاژ تمامی مراجعین در ورودی مراکز درمانی با انجام تب سنجی ،سنجش اکسیژن و تکمیل فرم پرسشنامه که از یک سال گذشته شروع   و اجرا می شد کماکان با قوت ادامه دارد .
    نامبرده ادامه داد جداسازی در این مرحله انجام و افراد مشکوک به بیماری به  واحدی مجزا در اورژانس با حضور پزشک و پرستار ویژه برای بررسی بیشتر و ارائه توصیه های بهداشتی و در صورت لزوم درمان ارجاع می شوند.
    ایشان از تامین تمامی تجهیزات محافظتی مورد نیاز کادر پرستاری و سایر کادر درمان طبق پروتکل های وزارتخانه بهداشت،.درمان و آموزش پزشکی وهمچنین سازمان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد و افزود برآورد نیاز، درخواست و نظارت بر خرید و استفاده تمامی تجهیزات حفاظت فردی برای پرسنل کادر درمان و اداری بر عهده واحد کنترل عفونت زیر مجموعه واحد پرستاری بوده و کماکان ادامه دارد.
    وی بیان کرد از همان ابتدا مراقبین سلامت از بین کارشناسان پرستاری و مامایی تعیین و در سامانه پایش کرونا مشغول انجام وظیفه و پیگیری شبانه روزی می باشند.
    رئبس واحد خدمات پرستاری از اطلاع رسانی مداوم پرستاران خانواده به بیماران مزمن و پرخطر با ارائه پیامهای بهداشتی و هشدار ها خبر داد و گفت: هماهنگی برای ارسال دارو به درب منازل بیماران پر خطر در ابتدای سال توسط همکاران پرستار انجام گرفته است. همچنین به بیماران قلبی که نیاز به ویزیت متخصص قلب داشتند و در پیک بیماری مراجعه ننموده اند نیز پیگیری های لازم انجام گرفته است .
    علوی مهر در پایان با اشاره به نقش مهم و اساسی آموزش اظهار داشت از همان ابتدا کادر درمان به ویژه پرستاران تحت آموزش های لازم از جمله پیشگیری و درمان این بیماری قرار گرفتند و مرتب دستورالعمل های سازمان و وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به این همکاران ابلاغ و آزمونهای مربوطه نیز برگزار شده است.
 
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید