سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۳

اخبار

در شش ماه اول سال جاری رخ داد

ارائه 3 هزار خدمت اورژانس به بیماران پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر از ابتدای سال تاکنون

صهبانی: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 14 هزار به اورژانس مراجعه و 16 هزار خدمت به آنها ارائه کرده ایم
    اورژانس و فوریت های پزشکی یکی از بخش های مهم از زنجیره درمان در مراکز سلامت خانواده و کار می باشد که خدمات اولیه  و فوری درمانی آنان نقش حیاتی در بهبود و ضعیت بیماران دارد. به مناسبت  26 شهریور ماه روز اورژانس و فوریت های پزشکی با سرکار خانم الهام صهبانی سرپرست پرستاری و اورژانس پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر گفتگو کردیم که در ادامه نظر شما را به آن جلب می کنیم.
     خانم صهبانی در ابتدای گفتگو این روز را به تمام همکاران گرانقدر و سخت کوش  خود در این بخش حیاتی در کشور و همچنین سازمان  بهداشت ودرمان صنعت نفت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد این شرایط کرونایی را همگی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی چه برای خود و چه برای بیماران پشت سر گذاشته و با سلامت به زندگی عادی خود برگردند.
     وی با بیان اینکه ار ابتدای شیوع کرونا  تاکنون تریاژ و بستری سرپایی  این بیماران تا پایدار شدن وضعیت آنان  و در صورت لزوم ارجاع به مراکز معین به عهده اورژانس بوده  گفت: تاکنون تعداد 749 نفر بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در مرکز ما پذیرش شدند و تلاش همکاران بر این بوده ضمن ایجاد آرامش به این بیماران ،سعی نمایند آموزش های لازم و ضروری را نیز چهره به چهره به آنها  انتقال دهند .
      سرپرست پرستاری شاهین شهر در ادامه اظهار داشت جمعیت تحت پوشش این مرکز اعم از شاغل و بازنشسته حدود 11 هزار نفر می باشد که از ابتدای سال تاکنون13456 نفر به اورژانس مراجعه و 15483 تعداد خدمت دریافت نمودند که از این تعداد حدود 3 هزار خدمت مربوط به بیماران اورژانس بوده است.نامبرده اضافه کرد حدود 1600 نفر در این مدت بستری موقت داشته ایم.
     ایشان با اشاره به فضای فیزیکی مناسب با ده تخت بستری و چهار تخت سرپایی در شاهین شهر افزود: ماهانه متوسط 3000 خدمت در اورژانس به مراجعین ارائه می گردد که علاوه بر  ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین، بیماران قلبی ، تنفسی، تصادفات و غیره ؛ شامل خدمات سرپایی مانند سرم تراپی ، تزریقات، پانسمان بخیه زدن ، مراقبت های اولیه و خدمات بستری نیز میباشد. 
     این پرستار مسئول در پایان اظهار امیدواری کرد که به یاری خداوند  شاهد کاسته شدن حوادث و اتفاقاتی که سلامت روحی ، جسمی و اجتماعی و از همه مهمتر جان هم وطنانمان را تهدید می کند باشیم ،  از همگان درخواست کرد دستورالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت ودرمان و همچنین سازمان را رعایت نمایند و از جمعیت تحت پوشش نیز درخواست کرد تا حد امکان از  تردد غیر ضرور در مکانهای شلوغ اجتناب کنند.  
 
۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ۱۴:۳۲
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۲,۱۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید