سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۲۴

اخبار

به بهانه روز پزشک

گفتگو با دکتر سید فرید نوربخش پزشک خوشنام و متعهد بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان

دکتر نوربخش: مشاهده درد و رنج بیماران خاطرات بدی را در ذهن پزشکان ایجاد می کند
   یکم شهریور ماه مصادف با زادروز ابوعلی سینا، طبیب پرآوازه مشرق زمین، در ایران به عنوان روز پزشک نامگذاری شده و به همین بهانه گفتگویی با دکتر سید فرید نوربخش یکی از  پزشکان با سابقه خوشنام و متعهد منطقه اصفهان انجام شد که ضمن معرفی ایشان ، ماحصل آن به شرح ذیل می باشد:
دکتر فرید نوربخش متولد سال 1345 و فارغ التحصیل رشته پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پرشکی تهران در سال 1371 می باشد . همچنین نامبرده سال 1390 در رشته سالمند شناسی در مقطع MPH دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پذیرفته و مدرک خود را پس از ارائه پایان نامه با عنوان"بومی سازی ابزار شناسایی  دمانس در ایران"دریافت نمود.
   این پزشک متعهد پس از سپری کردن دوران مقدس سربازی و طرح نیروی انسانی از حدود 21 سال پیش به جمع کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان پیوست و تاکنون خدمات ارزنده ای در حوزه سلامت به جمعیت تحت پوشش ارائه نموده است. 
ایشان در ابتدای حضورش دو سالی را به عنوان پزشک عمومی در مراکز سلامت خانواده به درمان بیماران پرداخت و سپس به مراکز سلامت کار انتقال و در سابقه فعالیت خود ریاست مراکز سلامت کار شرکت پالایش نفت و شرکت پتروشیمی اصفهان را دارد. 
   وی هم اکنون به عنوان پزشک طب صنعتی در مرکز سلامت کار مستقر در پلی کلینیک تخصصی توحید مشغول انجام وظیفه می باشد و در دوران شیوع بیماری کرونا مسئول پیگیری روزانه افراد مشکوک و مبتلا به کووید 19 از طریق سامانه خود اظهاری نفت می باشد.
   این پزشک خوشنام یکی از تجربیات تلخ کاری خود را آتش سوزی یکی از صنایع اصفهان هنگام تعمیرات اساسی عنوان کرد و توضیح داد: با به صدا در آمدن آژیر خطر ناگهان 30 نفر از پرسنل حادثه دیده با درجات مختلف سوختگی از جزئی تا 95درصد با دهها نفر همراه کنجکاو و نظاره گر به اورژانس سرازیر شدند و من را با دو همکار پزشکیار غافلگیر کردند.  او اضافه کرد به علت آن آتش سوزی یکی از همکاران آتش نشانی جان سپرد و یک عده نیز دچار جراحت های دائمی شدند که یاد آوری آن حادثه پس از گذشت حدود دوازده سال هنوز برای من ناراحت کننده است.
    دکتر نوربخش ادامه داد :برای هر پزشکی مشاهده بیماری صعب العلاج بیمارانش و درد و رنج آنها خاطرات بدی را در ذهن ایجاد می کند. وی یکی از بدترین خاطرات در مدت کاری خود را همزمانی بیماری مادر مرحومه اش و انجام وظیفه در پالایشگاه اصفهان بیان کرد و افزود: پس از بی خوابی های شبانه برای مراقبت و پرستاری از مادرم ، باید راس ساعت 6.30 صبح سوار سرویس به محل کار عزیمت می کردم و در یک شیفت کاری حدود 80 تا 100 بیمار را ویزیت و به درمان می پرداختم. تحمل این همزمانی هر چند سخت و طاقت فرسا بود ولی اطمینان دارم دعای مادرم همیشه همراه من می باشد. 
    ایشان اضافه کرد: در کنار خاطرات تلخ کاری ، خاطرات شیرین بسیاری نیز وجود دارد از جمله کار کردن با دوستان و همکاران عزیز و بزرگواری که همیشه انجام وظیفه کنار آنها مایه مباهات و افتخار من بوده است.. دیدار با کارکنان شاغل و بازنشسته شرکت ها که قبلا  افتخار انجام معاینات و درمان آنها را به عهده داشتم موجب انبساط خاطر من می شود . به ویژه دیدار افرادی که پیگیر بیماری آنها بودم و هم اکنون درمان و شفا پیدا کردند بدون شک خیلی خوشحال کننده است.
   مسئول پیگیری روزانه افراد شاغل در سامانه خود اظهاری نفت اصفهان بیان کرد : از ابتدای اسفند همزمان با شیوع اپیدمی کرونا در ایران و تشکیل گروه EOC در اصفهان به عنوان عضوی از این گروه در کنار سایر همکاران به پیگیری روزانه افراد مشکوک و مبتلا اعم از شاغل و بازنشسته  در سه استان اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد  مشغول هستم و همچنان این روند برای شاغلین به عهده اینجانب است. 
   در پایان این پزشک معزز با توجه به تحصیلات خود در رشته سالمندی ، پیشنهاد کرد به این گروه سنی توجه ویژه ای شود . همچنین وی به افرادی که دوران میانسالی را پشت سر گذاشتند توصیه کرد: ورزش را جدی بگیرند زیرا بدون شک ورزش و فعالیت های بدنی نقش بسیار مهمی در پرورش جسم و روح  افراد دارد و موجب ثبات توانایی بیشتر آنها می گردد. نامبرده توجه به ورزش به خصوص  فعالیتهای هوازی و تعادلی با توجه به شرایط کرونا را در تعادل های جسمی و روحی  بسیار موثر دانست و گفت: که مدیران شرکتها باید به آن اهمیت  داده و آن را مدیریت کنند. 
 

دکتر نوربخش

 

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۳۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۲,۵۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید