سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۴۱
 

اخبار

ارایه بیش از 13 هزار و 270 مورد خدمات تصویربرداری در بخش رادیولوژی درمانگاه صنعت نفت مشهد

مسئول رادیولوژی درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد گفت: از ابتدای اسفند ماه 98 تاکنون بیش از 1560 مورد خدمات رادیوگرافی انجام شده که 1058 مورد رادیوگرافی اختصاصی chest برای بیماران مشکوک به کرونا بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق، محبوبه مداح افزود: از ابتدای سال 99 با شیوع بیماری کرونا ارائه خدمات سونوگرافی به بیماران متقاضی تعطیل نشده است و در چهار ماه گذشته تعداد 920 مورد خدمات سونوگرافی توسط متخصصان انجام شده است.

وی با بیان اینکه بخش رادیولوژی همه روزه از صبح تا بعد ظهر فعال است، اظهار داشت: بخش رادیولوژی از زمان شیوع کرونا همزمان با اعلام درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد به عنوان مرکز سطح 2 در زمینه غربالگری و کنترل بیماران کرونا علاوه بر دو شیفت صبح و عصر در ایام تعطیل نیز فعال است.

مداح خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های بخش با توجه به کرونا با رعایت فاصله زمانی و فاصله گذاری اجتماعی انجام شده است به صورتی که سعی می شود بیماران رادیوگرافی و سونوگرافی از نظر زمان و مکان با هم تداخل نداشته باشند و تمامی موارد بهداشتی شامل کنترل، پوشیدن گان، ماسک و دستکش یکبار مصرف در بیماران رعایت شده است. و تمامی همکاران اعم از پزشک متخصص و کارشناسان رادیولوژی و همکاران پذیرش و سونوگرافی به طور کامل موارد حفاظتی فردی را رعایت می کنند و پس از خروج هر بیمار تمامی سطوح با مواد گند زدا ضد عفونی می شود.

وی با تاکید بر بهره مندی بخش رادیولوژی از مجهزترین و به روزترین دستگاه ها گفت: بخش تصویر برداری درمانگاه شبانه روزی صنعت نفت مشهد با حضور متخصصان و کارشناسان مجرب، مجهز به دستگاه های رادیوگرافی دیجیتال اندامی، رادیوگرافی دیجیتال پانورکس O.P.G و دستگاه سونوگرافی هیتاچی است که به بیمارانی که از واحدهای اورژانس، کلینیک های تخصصی، عمومی و دندانپزشکی ارجاع داده می شود، خدمات لازم را ارائه می دهد.

به گفته این کارشناس، با وجود دستگاه سونوگرافی این مرکز که بسیار با کیفیت است، تمامی سونوگرافی های شکم، لگن و بافت های سطحی و بارداری و NT و NB و آنورمالی های مادرزادی و سونوگرافی های داپلر و ... در این مرکز قابل انجام است.

 مداح تصریح کرد: در سال 98 تعداد 13 هزار و 271 مورد خدمات تصویربرداری در بخش رادیولوژی انجام پذیرفته است که از این میان تعداد 5هزار و 273 مورد خدمات رادیوگرافی اندام ها و 6هزار و641 مورد خدمات سونوگرافی و 1357 مورد رادیوگرافی O.P.G  به جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت شمال شرق ارائه شده است.

خبر مشهد

۲۵ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۳۲
تعداد بازدید : ۳۳,۸۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید