سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۲۹

اخبار

آزمایشگاه طبی پلی کلینیک تخصصی توحید در ارزیابی های شرکت پیشگام ایرانیان حائز رتبه عالی گردید.

شرکت پیشگام ایرانیان در سه دوره ارزیابی خارجی کیفیت سال 1398 شامل بیوشیمی ،خونشناسی ، انگل شناسی و سرولوژی برای آزمایشگاه طبی پلی کلینیک تخصصی توحید، رتبه عالی در نظر گرفت.

    به گزارش واحد روابط عمومی ، سید سعید کاویان سرپرست آزمایشگاههای طبی صنعت نفت اصفهان در همین زمینه توضیح داد: تاریخچه ارزیابی خارجی کیفیت به بیش از پنجاه سال قبل بر می گردد . بی تردید این روش  یکی از راههایی است که سبب یکسان سازی نتایج واستاندارد سازی آزمایشگاهها گردیده است. با اجرای این برنامه تفاوت کیفیت کیت ها ، مواد مصرفی ، تجهیزات ، دستگاهها ، روش ها و عملکرد کارکنان را به سنجش می گذارند و امروزه به یکی از برنامه های الزامی به منظور ارتقاء وحفظ کیفیت خدمات آزمایشگاهی در سراسر دنیا تبدیل گردیده است .

    کاویان در ادامه گفت: در ایران از سال 1387 آزمایشگاه رفرانس بنیان گذار و مجری این برنامه بوده است . آزمایشگاه بهداشت ودرمان نفت اصفهان این افتخار را دارد که از همان سال توسط بهترین و با سابقه ترین پرسنل اقدام به اجرای آن نمود و امروز بصورت یک بخش مجزا در کنار دیگر بخشهای موجود در آزمایشگاه به فعالیت خود ادامه می دهد  که خود تحت نظارت اداره امور آزمایشگاهها و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشد و بر اساس قرارداد سالیانه با شرکت پیشگام  ایرانیان طی سه مرحله  در طول سال با ارسال کنترل های مجهول وانجام  آزمایشات درخواستی و ارسال جوابیه آنها به شرکت مذکور نتایج حاصله از آن از نظر سطح کیفیت آزمایشگاه در کل کشور مورد بررسی  وارزیابی  قرار می گیرد .

    سرپرست آزمایشگاه ها اضافه کرد: در ضمیمه نتایج حاصله از مرحله سوم سال 98 (اواخر اسفندماه ) که ارائه گردیده است، نتایج اکثریت به اتفاق بدست آمده در این دوره در محدوده (SDi<1) عالی قرار دارد. ( SD(Standard deviation نشانگر پراکندگی نتایج و نشاندهنده دقت است و با خطای راندوم در ارتباط می باشد.

     نامبرده افزود : هم اکنون  بخش هورمون شناسی مجهز به دستگاههای الکتروکمی لومینسانس Cobas e411 ، کمی لومینسانسMindray cl -1200i و 

 Ids immunodiagnostic system  می باشد که جزء دستگاههای پیشرفته در ایران و دارای سرعت ودقت وحساسیت بالایی هستند که توسط دونفر از از پرسنل با سابقه بیش از بیست سال کار اداره می گردند .

    وی همچنین بیان کرد: در بخش بیوشیمی دارای دستگاهای اتو آنالیزرSapphire -800 ،Erba xl 600، BT3000،و همچنین دستگاه اندازه گیری الکترولیتهای خون Jokoh EX-D و نیز دستگاه اندازه گیری UBT و نیز در بخش هماتولوژی دستگاههای KX21،XP300،K1000 با بکارگیری از نیروهای کارشناس توانمند و مجرب توانسته است جایگاهی عالی در سطح بهترین آزمایشگاههای استان اصفهان بدست آورد. 

۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۴۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید