سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۱۴

اخبار

هر "رسانه" یک "پایگاه سلامت" در مقابله با کرونا

روابط عمومی‌ و رسانه‌ها در بحرانها و به ویژه بحران شیوع کرونا نقش حیاتی و تأثیرگذار داشته و دارند.

بنی هاشمی: از ابتدای بحران کرونا تاکنون 114 هزار پیامک پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی برای همکاران و شاغلین تحت پوشش ارسال گردید.
    باتوجه به شعار هفتمین روز از هفته سلامت با عنوان “ هر رسانه،یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا" بنی هاشمی رئیس روابط عمومی اقدامات و فعالیت های این واحد در بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان را تشریح و گفت: روابط عمومی‌ها  و رسانه‌ها در بحرانها و به ویژه بحران شیوع کرونا نقش حیاتی و تأثیرگذار داشته و دارند. زیرا با اتخاذ تدابیر لازم و اطلاع رسانی دقیق و شفاف موجب افزایش سطح آگاهی جمعیت تحت پوشش  شده و در جلوگیری از شیوع بیماری نقش افرین می باشند.
    نامبرده رسانه ها را ابزار ارتباطی انتقال پیام دانست و گفت یکی از این ابزارها ،سیستم ارسال پیامک میباشد که با توجه به وجود شماره همراه سرپرستان خانوار در نرم افزار سلامت خانواده نفت ، با ارسال پیامک امکان ارتباط مستقیم با مخاطب را فراهم نمود و در همین راستا از ابتدای بحران تاکنون  114 هزار پیامک پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی برای این همکاران ارسال گردید.
    وی با بیان اینکه همزمان با شیوع بیماری کرونا در چین و احتمال همه گیری در تمام کشورها از جمله ایران ، جلسات متعدد کمیته سلامت وبحران تشکیل و از همان ابتدا بر روی آموزش کادر درمانی و جمعیت تحت پوشش تاکید گردید، گفت: شرکت در این جلسات و انعکاس فعالیتهای آموزشی و پیشگیرانه همکاران حتی در دورترین نقاط از جمله ایستگاههای انتقال نفت و گاز در وب سایت از دیگر فعالیت های واحد روابط عمومی بوده است. 
    ایشان همچنین عنوان کرد: ارتباط خوبی با روابط عمومی های شرکتهای نفتی سه استان  تحت پوشش در زمینه های آموزشی و در راستای وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی این بیماری برای جمعیت تحت پوشش داشته ایم ، به طوریکه تاکنون دو سری سی دی حاوی موشن گرافی،پوستر و اینفوگرافی ، متن پیامکی ، مطالب آموزشی ،دستورالعمل ها و پروتکل های مربوطه به همراه نامه ارسال شده است. همچنین 120عدد پوستر آشنایی با بیماری و راههای انتقال و پیشگیری آن و یکهزار عدد پمفلت با عنوان مراقبت بیماران کرونایی در منزل چاپ و در صنایع و مراکز درمانی توزیع گردیده است. 
    بنی هاشمی استفاده از پیام رسان ها در این شرایط را یکی از راههای انتقال سریع و شفاف پیام برشمرد و اظهار داشت: به همین منظور نسبت به تشگیل گروه مجازی شامل تمام رؤسای روابط عمومی صنایع نفت اقدام که ضمن به اشتراک گذاری فعالیتهای این عزیزان؛ نسبت به درج تمام مطالب آموزشی ، پروتکل ها و دستورالعمل های اجرایی دریافتی از سازمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا با این همکاران جهت اطلاع شاغلین زیر مجموعه خود اقدام شده که در افزایش سطح اگاهی کارکنان و خانواده آنها بسیار موثر بوده است.
    رئیس واحد روابط عمومی در همین راستا بیان کرد: به منظور ارتباط با کارکنان خود و جهت اطلاع رسانی پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی نیز مرتب نسبت به درج پیامهای متنی، تصویری ،صوتی در کانال مجازی همکاران بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان اقدامات لازم صورت می گرفت .
  این مقام مسئول متذکر شد اخبار فعالیتهای همکاران خود را مرتب در وب سایتesf.piho.ir  بارگذاری کرده و دو عدد کلیپ با عناوین گفتگو با متخصص محترم عفونی و ارسال دارو به درب منازل بازنشستگان در طی این دوران تهیه شده و اضافه کرد:  به دلیل اهمیت خبر" ارسال دارو  به درب منازل " صدا و سیمای اصفهان در بخش خبری خود اقدام به پخش آن نمود.
    وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همگان و ریشه کن شدن این ویروس اظهار داشت یکی از اتفاقات مهم در کنترل این بیماری به دنبال اطلاع رسانی و تشویق کارکنان و خانواده ها برای ثبت نام در سامانه خود اظهاری وزارت نفت بوده است که با استقبال کارکنان شرکتهای نفتی تحت پوشش مواجه گردید ، به نحوی که ضمن کاهش مراجعات به مراکز درمانی ،امکان پیگیری افراد مشکوک و برنامه ریزی برای برگشت به کار کارکنان را فراهم نموده است. 
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳
تعداد بازدید : ۹۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید