سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۵۳

اخبار

پیک موتوری نیز برای مقابله با کرونا یاری گر سلامت شد

آغاز ارسال دارو به درب منازل بیماران بازنشسته با استفاده از پیک موتوری سلامت

دکتر طبائیان: پزشکان خانواده از طریق نرم افزار سخن ،پرونده الکترونیک بیماران را بررسی و بر اساس اطلاعات موجود و با قضاوت بالینی و همچنین اطمینان از کنترل بیماری فرد ، تصمیم می گیرند که آیا لازم است دارو بوسیله پیک موتوری رایگان به درب منازل برای بیمار ارسال گردد یا بیمار شخصاً به مرکز مراجعه نماید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان، از روز شنبه مورخ 16 فروردین ماه با همکاری صندوق های بازنشستگی ،پس انداز و رفاه کارکنان نفت اصفهان ، طرح ارسال دارو های بیماران مزمن بازنشسته از طریق پیک موتوری به صورت رایگان به درب منازل بیماران اجرایی گردید.
    دکتر طبائیان رئیس پزشکی خانواده در این خصوص گفت: در ابتدای بهمن ماه اسامی بیماران مزمن ، پرخطر و سالمند را با همکاری واحد انفورماتیک از سیسم نرم افزار پزشکی خانواده استخراج و با وسایل اطلاع رسانی ضمن ارسال هشدارهای بهداشتی ، از آنها درخواست گردید برای دریافت داروهای دو ماهه خود از افراد نزدیک و درجه یک استفاده نمایند و فقط برای موارد اورژانس به پلی کلینیک ها و مراکز درمانی مراجعه نمایند.
    نامبرده در ادامه اظهار داشت، با اپیدمی بیماری کرونا و جهت رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراکز درمانی طرح پیک سلامت از 16 فروردین برای ارسال دارو به بیماران واجد شرایط آغاز که مورد استقبال قرار گرفت.
    رئیس پزشک خانواده هدف از اجرای این طرح را صرفاً ارسال دارو به درب منازل بیماران ندانست و گفت پزشکان خانواده تمامی مراکز درمانی ابتدا از طریق نرم افزار سخن ،پرونده الکترونیک بیماران فوق الذکر را از نظر آزمایشات،سوابق بیماری ، علائم حیاتی و... بررسی و بر اساس اطلاعات موجود و با قضاوت بالینی بیمار و همچنین اطمینان از کنترل بودن بیماری فرد ، تصمیم می گیرند که دارو بوسیله پیک موتوری به درب منازل ارسال گردد یا لازم است بیمار شخصاً به مرکز مراجعه نماید. 
   دکتر طبائیان ضمن یاد آوری این نکته که به بیماران تأکید می گردد چنانچه نیازمند دریافت خدمات درمانی ضروری و اورژانس می باشند حتما به مراکز درمانی و پلی کلینیک ها مراجعه نمایند .
    ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح پیک سلامت در کنار سایر تلاشهای همکاران بهداشت ودرمان بتواند به فاصله گذاری اجتماعی کمک و به قطع رنجیره انتقال بیماری کووید 19منجر گردد.
    دکتر مختاری رئیس پلی کلینیک توحید نیز در همین رابطه گفت:انگیزه ای که باعث راه اندازی پیک سلامت در سطح بهداشت ودرمان نفت اصفهان گردید ، ضرورت وجود راهکار برای نگهداشتن افراد سالمند و دارای بیماری خاص در منزل بود که منجر به تصمیم راه اندازی پیک ارسال رایگان دارو به درب منازل گردید.
    ایشان همچنین گفت: وقتی این تصمیم گرفته شد، ایتدا افراد واجد شرایط را با همکاری واحد انفورماتیک از نرم افزار سخن استخراج و در اختیار پزشک خانواده قرار دادیم . پس از آن پرونده الکترونیک پزشکی بیماران توسط پزشک مطالعه و افراد شناسایی گردیدند. سپس پرستار خانواده با بیمار تماس و در نهایت با همکاری همکاران داروخانه داروی های بیماران با پیک موتوری رایگان به درب منازل ارسال می شود. 
     وی در پایان با اشاره به همکاری صمیمانه صندوق های بازنشستگی در پیک سلامت اظهار داشت با این کار و سایر فعالیت های انجام شده شاهد کاهش چشمگیر مراجعات به مرکز و همچنین واگیری کمتر جمعیت تحت پوشش به ویژه افراد سالمند به بیماری کرونا بودیم .

پیک موتوری سلامت
پیک موتو.ری

 
۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
تعداد بازدید : ۱,۴۲۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید