سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۰۵

اخبار

توسط خانم دکتر امامی تشریح شد

آخرین اقدامات بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان برای مقابله با بیماری ویروس کرونا

دکتر امامی: در تمام مراکز درمانی تریاژ بیماران جهت مشخص نمودن موارد مشکوک بر اساس آخرین دستورالعمل ها در حال انجام است.ضمن اینکه در تمامی این مراکز اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان، دکتر امامی رئیس بهداشت ودرمان و کمیته بحران این منطقه ،در پایان چهارمین جلسه کمیته بحران و سلامت در ستاد مرکزی این بهداشت و درمان آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با جلوگیری از انتشار و مقابله با بیماری کرونا ویروس را تشریح کرد.

    دکتر امامی گفت : از حدود یک ماه قبل و با در نظر گرفتن احتمال ورود این ویروس به کشور تاکنون 4 جلسه کمیته سلامت و بحران برگزار شده است. در این جلسات ، مباحث پیرامون دستورالعمل ها ارسالی از سازمان و اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت کار و خانواده مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ و اجرایی گردید.

    ایشان از اتخاذ اقداماتی در رابطه با ارائه خدمات کلینیک های خانواده و تخصصی ،دندانپزشکی ، انجام تریاژ ، ایزولاسیون و قرنطینه در واحدهای درمانی و صنعتی خبر داد و  گفت : جهت اعزام بیماران مشکوک نیز هماهنگی های لازم با اورژانس 115 و بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است.
    این مقام مسئول اظهار داشت جهت مدیریت ارائه خدمات به افراد پرخطر ، سریعاً لیست این افراد استخراج  و اطلاع رسانی های لازم به انها انجام گرفت. همچنین دستور داده شد مکاتباتی با صنعت در جهت کاهش ساعات کاری این گروه و چگونگی دریافت گواهی سلامت برای بازگشت به کار بیماران احتمالی انجامگردد.
     رئیس بهداشت ودرمان اصفهان با بیان اینکه لوازم و تجهیزات محافظتی برای جداسازی افراد بیمار و سالم از جمله ترمومتر غیر تماسی پیشانی برای همه مراکز درمانی خریداری و در اختیار گذاشته شده است افزود: اقدامات متعدد برای کاهش تجمع غیر ضروری از جمله ارسال چندین مرحله پیام کوتاه به جمعیت تحت پوشش به ویژه بیماران مزمن و تحویل داروی دو ماهه از 20 بهمن ماه به بیماران مزمن و همچنین برقراری یک خط تلفن به منظور پاسخ گویی به سؤالات مربوطه انجام شده است.
     رئیس کمیته بحران منطقه اصفهان در ارتباط با آموزش گفت: در بهمن ماه و قبل از شیوع بیماری حدود 450 نفر ساعت آموزش برای جمعیت تحت پوشش در تمام مراکز سلامت خانواده از جمله پلی کلینیک تخصصی توحید و شاهین شهر توسط متخصص عفونی ، پزشکان و پرستاران انجام گردید و در مرحله بعد ضمن آموزش کارکنان صنایع نفت توسط متخصص محترم عفونی ، همکاران پزشکیار زیر مجموعه ستاد طب صنعتی و بهداشت نیز در 15 ایستگاه انتقال گاز و نفت در این امر مشارکت فعالی داشتند . وی همچنین اضافه کرد کارشناسان بهداشت محیط نیز حضوری پررنگ در صنایع ، باشگاهها و آبدارخانه ها داشتند و ضمن آموزش بهداشت فردی، نحوه صحیح گندزدایی و توصیه های بهداشتی نسبت به گندزدایی و ضد عفونی اماکن پرتردد در صنعت ، تمامی مراکز بهداشتی ودرمانی و وسایل نقلیه اقدامات لازم انجام داده و اوضاع را مرتب دیده بانی می کنند.
    دکتر امامی از تأمین لوازم و تجهیزات محافظتی مناسب برای پذیرش بیماران مشکوک سخن گفت و افزود:در تمام مراکز درمانی تریاژ بیماران جهت مشخص نمودن موارد مشکوک بر اساس آخرین دستورالعمل ها انجام می شود و اتاق ایزوله ایجاد شده تا ضمن جلوگیری از آلودگی افراد سالم ، مراقبت لازم برای موارد مشکوک تا زمان اعزام صورت گیرد. و سپس پیگیری مواردی که اعزام شده اند و یا مواردی که نیاز به استراحت در منزل دارند انجام می گیرد.
    ایشان اطلاع رسانی توسط واحد روابط عمومی سازمان و منطقه با ارسال پیامک ، نصب پوستر و هشدارهای بهداشتی برای جمعیت تحت پوشش و بیماران پر خطر را از اقدامات بسیار مهم دانست و گفت امر اطلاع رسانی علاوه بر آموزش توصیه های بهداشتی ورعایت بهداشت فردی موجب کاهش ترددهای غیر ضروری به مراکز درمانی به ویژه سالمندان و گروههای پرخطر گردیده است.
    این مقام مسئول در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده در صنایع نیز گفت:به همت همکاران در واحد HSE و بهداشت ضمن آموزشهای مستمر فوق الذکر توسط متخصص عفونی و کارشناسان بهداشت محیط ، تمامی اماکن پر تردد در صنایع گندزدائی و ضد عفونی شد. همچنین به توصیه این واحد به کمیته های سلامت این صنایع برای درب ورودی صنایع تب سنج دیجیتالی تهیه تا از افراد داری تب جلوگیری و به مراکز سلامت راهنمایی می شوند.که در این جداسازی در پالایشگاه وبرخی شرکتهای دیگر در حال انجام است. از توصیه ها و پیگیری این واحد در صنایع می توان به تعطیلی قسمت های غذاخوری در رستوران و توزیع غذای پک شده ،جمع آوری فنجان های عمومی و مهرهای مشترک در مساجد و الزام کارکنان به استفاده از مهرهای شخصی اشاره کرد.
    رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در پایان ضمن ارزوی سلامت برای همگان به ویژه کارکنان صنعت نفت اظهار داشت دستورالعمل های لازم برای جلوگیری از انتشار و آلودگی افراد سالم و اقدامات احتیاطی در اماکن اداری با روابط عمومی صنایع تحت پوشش اصفهان ، یزد و چهارمحال و بختیاری مکاتبه شده است.
 
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ۰۸:۰۶
تعداد بازدید : ۱,۳۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید