سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۷

اخبار

جلسه توضیح فرآیند معاینات طب کار در صنعت نفت برای مدیران و مسئولین شرکت گاز استان برگزار شد

دکتر نیازی اصفهانی: مهمترین هدف انجام معاینات دوره ای ، شناسایی و تشخیص زود هنگام بیماری های شغلی درمراحل قابل کنترل و قابل درمان وهمچنین پیشگیری ازپیشرفت بیماری به مراحل بالاتر میباشد.
 به گزارش واحد روابط عمومی، جلسه آموزشی تشریح فرآیند انجام معاینات طب کار در صنعت نفت با حضور تیم سلامت کار وHSE و رؤسای آموزش و پژوهش وروابط عمومی بهداشت درمان نفت اصفهان در شرکت گاز استان اصفهان برای مسئولین این شرکت برگزار شد.
دکتر نیازی اصفهانی هدف از برگزاری این جلسه آموزشی را نشان دادن اهمیت موضوع معاینات و درخواست ازمدیران و مسئولین برای اعزام کارکنان برای انجام این معاینات دانست.
رئیس ستاد طب صنعتی و بهداشت با توضیح انواع معاینات و چگونگی انجام آنها شامل بدواستخدام، دوره ای شاغلین،بازگشت به کار ، تناسب برای کار و در آخر معاینات پیش از بازنشستگی به تفصیل سخن گفت.
     نامبرده ضمن برشمردن اهمیت انواع این معاینات برای کارکنان و حتی خود شرکت ها اظهار داشت هر کدام از این معاینات برای مشاغل مختلف تست های ویژه ای در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال معاینات افراد در بدو استخدام درمشاغل غواص ، آتش نشان، بهداشت ودرمان و حراست بر اساس پروتکل تست های ویژه ای انجام می شود.
     ایشان در ادامه  ضمن تشریح مراحل و انجام چگونگی معاینات دوره ای سالیانه ، اهمیت آن را علاوه بر بررسی تناسب جسمی و روحی فرد با ماهیت و مواجهه شغل وی ، شناسایی و تشخیص زود هنگام بیماری های شغلی درمراحل قابل کنترل و درمان وهمچنین پیشگیری ازپیشرفت بیماری به مراحل بالاتر دانست و اضافه کرد غربالگری بیماری های مزمن مانند دیابت،هیپر لیپدمی و هیپرتانسیون و... نیز درمعاینات دوره ای بسیار با اهمیت هستند.
این مقام مسئول در پایان تمامی فرم های مورد استفاده در انواع معاینات را برای حضار توضیح داد.
سپس خانم دکتر غروی متخصص طب کارفرآیند انجام کارومعاینات نیروهای پیمانکاری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که از قانون کار پیروی می کنند را توضیح و اظهار داشت تمام این خدمات در مرکز سلامت کار شهرک شهید منتظری با مجوز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و در فضایی کاملا استاندارد انجام می گیرد. 
 خانم حسن زاده کارشناس ارشد روانشناس صنعتی مدرس بعدی نیز در ارتباط با غربالگری سلامت روان درکارکنان صنعت نفت و ابزار این غربالگری و فرمهای مربوطه مطالب ارزشمندی ارائه کرد.
در پایان مختاری رابط نرم افزار بهبان، حسن زاده کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط ، خداپرست کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای نیز در ارتباط با نقش واحدهای خود در انجام معاینات مطالبی را بیان کردند.

آموزش تیم سلامت کار
آموزش تیم سلامت کار

 
۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۶۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید