سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۹

اخبار

تحقق بیش از 25238 نفر ساعت آموزش در نه ماه اول سال 95

تحقق بیش از 25238 نفر ساعت آموزش و انجام موفق پروژه های بهبود در واحد آموزش و پژوهش بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در 9 ماهه اول سال 1395

بنابر گزارش واحد آموزش و پژوهش، در 9 ماهه اول سال 1395، دوره های آموزشی متعدد حضوری و غیرحضوری برای پرسنل و جمعیت تحت پوشش برگزارشده است که نتیجه برگزاری این دوره ها تحقق بیش از 25238 نفر ساعت آموزش بوده است.

    دوره هایی که برای جمعیت تحت پوشش برگزار شده شامل: پیشگیری از سرطان زنان و مراقبت های دوره بارداری و شیردهی، تغذیه و نقش آن در پیشگیری از انواع بیماری ها، دوره های مرتبط با سطح سلامت سالمندان و دوره های احیاء قلبی ریوی، کمک های اولیه و امداد و نجات بوده است. همچنین در مدت فوق الذکر واحد آموزش و پژوهش با اعتقاد به اصل بهبود مستمر و افزایش کارایی و بهره وری اقدام به اجرای پروژه های زیر در واحد مذکور نموده که با عملیاتی شدن آن ها، عملکرد این واحد به طور چشمگیری بهبود یافته است.

1-     اجرای پروژه نظام آراستگی سازمان (5s): دراین پروژه با بکارگیری اصول 5 گانه نظام آراستگی، کلیه مستندات، تجهیزات و ادوات اداری این واحد به صورت منظم و شکیل بازآرایی شده است.

2-    تهیه لیست و پرونده الکترونیکی برای پرسنل: دراین پروژه برای کلیه پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان، پرونده الکترونیکی آموزشی تهیه و ازاین پس کلیه مدارک و گواهینامه های آموزشی به صورت فایل الکترونیکی در پرونده ها ثبت می شود که این موضوع علاوه بر کاهش حجم استفاده از کاغذ و قفسه های بایگانی، سرعت بازیابی اطلاعات پرونده را بسیار افزایش داده است.

3-    تهیه نرم افزار آماری واحد آموزش: با توجه به اینکه واحدهای آموزش و پژوهش نفت موظف به ارائه عملکرد آموزشی خود مطابق با فرمت ارائه شده از شرکت ملی نفت می باشند، تهیه و تکمیل این فرم با توجه به تفکیک عملکرد آموزشی براساس نوع دوره، نحوه برگزاری و پرسنل تحت آموزش کاری زمانبر و دشوار می باشد. لذا این واحد اقدام به تهیه یک برنامه نرم افزاری با کدنویسی در اکسل نموده است که با ورود داده های هردوره، اطلاعات فرم مذکور را با سرعت و دقت تکمیل می نماید. این نرم افزار با توجه به تاثیر بسیار مثبت خود درارائه گزارشات آماری دقیق و سریع از واحدهای آموزش، جهت تعمیم به دیگر مناطق با سیر روند مالکیت معنوی دراختیار آموزش ستاد قرار گرفته است.

4-    ارزیابی سطح یک کرک پاتریک: یکی از موارد مهم پس از اجرای دوره های آموزشی سنجش سطح رضایت پرسنل از استاد، محتوی، خدمات و آموزش می باشد که این واحد با تهیه یک نرم افزار و استفاده از روش علمی ماتریس مقایسات زوجی، امکان تحلیل و ارزیابی این موضوع را به صورت علمی و دقیق مهیا نموده است.  

     شایان ذکر است واحد آموزش و پژوهش با توجه به اهمیت موضوع پژوهش در روزآمدی سازمان و استفاده از روش های نوین در حوزه های درمانی و غیر درمانی، بر توسعه این بخش تاکید داشته و از ابتدای امسال تاکنون یک مقاله توسعه ای کاربردی را به تایید کنفرانس بین المللی فرانکفورت آلمان رسانده است و با ارسال پیشنهادیه های مختلف در صدد اجرای پروژه های پژوهشی دیگر نیز می باشد. همچنین این واحد به منظور سازماندهی بیشتر در امر پژوهش و نوآوری، یک دوره تحت عنوان روش تحقیق و پروپوزال نویسی در دستور اجرا برای علاقه مندان در این حوزه دارد.

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۲۲:۵۰
تعداد بازدید : ۱,۴۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید