سال سرمایه‌گذاری برای تولید
امروز سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۴ ۲۲:۵۴

اخبار

ارائه خدمت به جمعیت تحت پوشش سه استان و فعالیت در پنج استان ایران

۸ اَمرداد ۱۴۰۴ ۱۳:۱۷
در سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد خدمات درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می نمائیم و علاوه بر این سه استان در مراکز انتقال نفت و گاز استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد نیز مراکز پزشکیاری فعالیت دارند.
    دکتر کورش شیرانی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در گفتگویی مفصل با واحد روابط عمومی با اشاره به قدمت بهداشت ودرمان منطقه اصفهان گفت: منطقه اصفهان در حدود 67 سال پیش با راه اندازی یک درمانگاه در شرکت پخش فراورده های نفتی باهدف ارائه خدمات بهداشتی به کارکنان آن مجموعه شروع به فعالیت نمود و هم اکنون در دو بخش درمان مستقیم در پنج مرکز ملکی و غیر مستقیم با انعقاد قرارداد با سایر مراکز بیمارستانی و درمانی خصوصی و دولتی به جمعیت تحت پوشش خدمات بهداشتی ودرمانی ارائه می دهد. 
    وی با توضیح اینکه در سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد حدود 43هزار نفر بازنشسته، کارکنان و خانواده ها را تحت پوشش داشته و خدمات درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می گردد ؛ افزود : در مراکز ملکی از جمله مرکز پزشکی شهدای نفت، پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر ، مرکز سلامت خانواده های توحید، ولیعصر (عج)، دروازه تهران به تامین سلامت جمعیت تحت پوشش پرداخته ایم و علاوه بر آنها در درمان غیر مستقیم با حدود 300 مرکز درمانی قرارداد منعقد کردیم.
    ایشان ادامه داد : توسط پزشکان اورژانس ، سلامت خانواده و سلامت کار حدود 281 هزار نفر معاینه و درمان شده اند و در کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی نیز به121هزار نفر خدمات درمانی ارائه شده است.
    نامبرده با اشاره به نقش بسیار مهم  پزشک خانواده در اصلاح سبک زندگی و تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده ها اضافه کرد: در منطقه اصفهان مراکز شاهین شهر؛دروازه تهران،ولی عصر(عج)و توحید فعال و با انجام معاینات لازم نسبت به ارزیابی وضعیت سلامت عمومی  اقدام می نمایند. خدمات ارائه شده در این  مراکز شامل ویزیت، بهداشت دهان و دندان،تغذیه ، سلامت روان،بهداشت خانواده ،غربالگری،سیستم ارجاع و معاینات دوره ای خانواده بر اساس بسته های خدمتی بوده است. شایان ذکر است در سال گذشته صرفاً 21129نفر تحت معاینات دوره ای خانوده بر اساس بسته های خدمتی تعریف شده قرار گرفته اند.
    دکتر شیرانی در ارتباط با کلینیک های تخصصی نیز افزود : هیجده کلینیک تخصصی در مراکز شهدای نفت و شاهین شهر فعالیت دارند و در این کلینیک ها حدود 121هزار نفر ویزیت و حدود  13هزار درمان و تست های تخصصی برای بیماران انجام شده است .
نامبرده با اشاره به تامین ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز بیماران در مراکز ملکی گفت: صرفا ده درصد افراد برای تهیه دارو به مراکز طرف قرارداد ارجاع می گردند.  ایشان اضافه کرد: صد در صد داروهای خاص و گران قیمت نیز توسط امور دارویی تایید و برای رفع نیاز این داروها با داروخانه‌های تخصصی دولتی و  معتبر  خصوصی قراردادهایی بسته شده تا خدمات دارویی به‌صورت درمان غیرمستقیم و پوشش تکمیلی ارائه شود. شایان ذکر است اصالت داروهای خاص بر اساس مجوزهای ارائه‌شده توسط معاونت غذا و دارو در سامانه ثبت می‌شود تا روند تولید، توزیع و تحویل آن به بیماران با شفافیت کامل انجام شود. این روند، امکان پیگیری دقیق و کنترل کیفی داروها را فراهم کرده است.
    این مقام مسئول همچنین در ارتباط با واحد دندانپزشکی بیان کرد: تعداد یونیت های فعال در این بخش 24 عدد بوده و افزود: در دو مرکز شاهین شهر و هزار جریب و برخی صنایع خدمات دندانپزشکی ارائه می شود و همکاران من در این بخش سعی می کنند خدمات با کیفیت بالا و با استانداردهای لازم ارائه نمایند. در سال گذشته حدود 42هزار و چهار صدنفر در این واحد ویزیت و معاینه شده و حدود 29هزار خدمت دریافت نموده اند . خدمات ارائه شده در این واحد شامل 12545 ترمیم، 1890 درمان ریشه ،2705جراحی بافت،  2300 مورد جرم‌گیری و9419 رادیوگرافی دندانی بوده است.
    رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در ادامه گفت: طی سال گذشته حدود 21هزار بیمار از خدمات فیزیوتراپی در دو مرکز اصفهان و شاهین شهر استفاده کرده‌اند. واحد فیزیوتراپی در شاهین‌شهر در شیفت صبح و شهدای نفت در دو نوبت صبح و عصر با 22 تخت فعال میباشند و بیماران در قسمت های الکترو تراپی، لیزر پرتوان، کامپرشن تراپی، تخت ماساژ حرارتی و مگنت تراپی خدمات دریافت می نمایند. این مراکز با مجهز به دستگاه‌های مدرن و بروز امکان رفع نیاز بیماران را بدون ارجاع به بیرون فراهم کرده است. 
    دکتر شیرانی در ارتباط با واحد آزمایشگاه یادآور شد: در سال گذشته از دستگاه های سل کانتر فول دیف در دو مراکز شهدای نفت و شاهین شهر و دستگاه های میندری هورمون و بیوشیمی میندری در مرکز شاهین شهر برای ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی بهره برداری شد. تقریبا تمام آزمایشات در داخل مجموعه انجام می گردد و در موارد کمی از جمله آزمایش‌های فوق تخصصی به بیمارستان‌های آموزشی و آزمایشگاه‌های طرف قرارداد ارجاع داده می‌شوند. وی افزود: در سال گذشته در این بخش تعداد 508376 عدد تست برای 38684نفر مراجعه کننده انجام شده است.  از جمله فعالیت های دیگر این واحد جهت افزایش رضایت بیماران، ارسال لینک جواب آزمایش بر روی تلفن های همراه آنان و اضافه شدن تست AMHبه مجموعه تست ها بوده است. 
     ایشان در ادامه به مراجعه 26859 نفر به واحد رادیولوژی برای انجام گرافی اندامی درسال گذشته اشاره داشت و گفت این نفرات 34098 خدمت دریافت نموده اند. همچنین در بخش سونوگرافی حدود شانزده هزار و چهار صد خدمت به مراجعین ارائه شده است.
    وی در رابطه با اقدامات موثر واحد  HSE و بهداشت نیز توضیح داد:  حوزه فعالیت این واحد پنج استان بوده و جمعیت حدود 5000نفر کارمند رسمی و قراداد مستقیم را تحت پوشش دارد. درسال گذشته برای 11هزار و هشتصد نفراعم از کارکنان رسمی،قرارداد مستقیم و پیمانکاری شاغل در صنایع تحت پوشش ، معاینات طب صنعتی دوره ای، بدو استخدام، تبدیل وضعیت وبازگشت به کار انجام شده است.  همچنین در این واحد 4670 فرم تکمیل  و در سامانه Healthy line  ثبت شده است. علاوه بر این این واحد مسئول پی گیری و نظارت بر اجرای اقدامات اصلاحی در نظر گرفته شده برای موارد عدم انطباق مشاهده شده در نتایج اندازه گیری عوامل زیان آور شغلی و ارزیابی ریسک و مخاطرات شغلی بوده است . در حوزه مدیریت بحران این واحد در جلسات کمیته بحران سازمان و در منطقه مشارکتی فعال داشته و تمامی دستورالعمل های صادره در جلسات را پی گیری نموده است. در این زمینه علاوه برسناریو نویسی و اجرای مانور به ویژه در مشارکت با صنایع  نقش مهمی ایفا کرده و در جلسات مهم و تخصصی با روسای HSE صنایع نیز حضوری موثر داشته است.
    دکتر شیرانی در قسمتی از این گفتگو ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری دوره های آموزشی گفت: در مجموع 166 دوره آموزشی برگزار شده که شامل 108 دوره برای کارکنان و 58 دوره برای خانواده‌ها و بازنشستگان بوده است. 4816 نفر در این دوره‌ها شرکت کرده و مجموعاً 20400 نفرساعت آموزش دیده‌اند. ضمناً سرانه آموزشی محقق شده 57ساعت بوده است و از سقف تعریف شده سازمان بیشتربوده است.
    نامبرده در پایان با اشاره به انجام  آخرین نظر سنجی ها گفت: سطح رضایت بالای 90 درصدی مراجعین نشان دهنده کیفیت خدمات ارائه شده می باشد. در همین راستا سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه تکریم انجام شده است که می توان به  نصب کیوسک های نوبت دهی پزشکان در پذیرش ها ،نوبت دهی اینترنتی ،افزایش کلینیک های تخصصی ، افزایش قرارداد با مراکز مختلف درمانی در درمان غیر مستقیم و خرید و نصب ده  نمایشگر در کلینک ها تخصصی و رادیولوژی مراکز مختلف درمانی اشاره کرد.

شیرانی1

پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان
تعداد بازدید : ۱۶۱

نظرات بینندگان