سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۳

اخبار

برگزاری جلسه هم اندیشی و ارتقاء سلامت در حضور رئیس امور سلامت کار و HSE سازمان

جلسه هم اندیشی مسئولین HSE صنایع نفت و گاز منطقه اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد در حضور دکتر فرید نیا رئیس امور سلامت کار و HSE سازمان برگزار شد
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان منطقه اصفهان ،جلسه هم اندیشی ارتقاء سلامت کارکنان صنعت نفت با شرکت مسئولین HSE صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تحت پوشش به میزبانی ستاد طب صنعتی و بهداشت اصفهان و با حضور دکتر فرید نیا رئیس امور سلامت کار و HSEسازمان ،دکتر شیرانی  رئیس بهداشت ودرمان منطقه اصفهان ، رحیم زاده معاونت پشتیبانی و کارشناسان امورسلامت کار و HSE در محل شرکت پتروشیمی اصفهان در تاریخ 1 اسفند ماه برگزار گردید.

     شروع جلسه با خیرمقدم و سخنرانی  مهندس افلاکی رئیس مجتمع پتروشیمی اصفهان آغاز شد. در ادامه دکتر شیرانی رئیس بهداشت و درمان منطقه اصفهان طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به حضار از حضور در این جمع اظهار خوشحالی نمود. سپس دکتر فرید نیا برای حضار مباحثی را مطرح کرد.

    دکتر فرید نیا در ابتدای صحبت های خود ضمن تیریک اعیاد شعبانیه و اظهار خشنودی از حضور در این جلسه گزارش مبسوطی از فعالیتهای و برنامه های در حال اجرا ستاد طب صنعتی و بهداشت سازمان و برنامه های پیش بینی شده در راستای اهداف سازمان ارائه نمود و گفت: هدف اصلی جلسه شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات شما با رویکرد ریشه یابی ، پیگیری و حل مشکلات می باشد. بنابراین با توجه به اینکه اهداف سلامت سازمان با اهدافHSE صنایع همسو و مشترک است می خواهیم در این جلسه شنونده صحبت های شما عزیزان باشیم تا با جمع بندی به ضوابط مورد نظر دست پیدا کنیم.

 

      رئیس سلامت کار و HSEسازمان ادامه داد منابع انسانی شرکتها و سایر بخش ها نیازمند تدوین برنامه های سلامت کار و HSE سازمان هستند  ، لذا باید در تدوین برنامه ها راهکارهایی را پیش بینی کنیم تا نهایتا سطح ارتقاء سلامت کارکنان را بهبود ببخشیم.مهمترین موضوع در این زمینه که خیلی اهمیت دارد ،شنیدن انتقادات، یشنهادات و انتظارات شما همکاران HSE میباشد که راهنما برای تدوین برنامه ها می باشد.

    دکتر فرید نیا در ادامه و پس از استماع نظرات شرکت کنندگان بیان کرد: حل برخی مشکلات در توان سازمان هست و تلاش می کنیم مسائل مرتفع گردد. برخی مشکلات نیز هست که باید  با همدیگر به جمع بندی برسیم و برای آن ضوابطی تدوین کنیم تا پیشنهادات عملی و مشکلات حل گردد.

     این مقام مسئول افزود به طور خلاصه ماموریت حوزه سلامت کار و HSEسازمان می توان به بحث فوریت های پزشکی در صنایع نفت و گار و پتروشیمی اشاره کرد . مورد بعدی را میتوان به معاینات دوره ای و مداخلاتی که برای سلامت کارکنان انجام  می شود اشاره کرد.  ایشان در ادامه افزود :موضوع دیگر بهداشت محیط و خدماتی که همکاران ما پیگیری و مداخله می کنند، می باشد. مثل پیگیری بیماری های مسری مانند آنچه در دوران کرونا اتفاق افتاد.وی مهمترین موضوعی که در سطح سازمان مطرح می باشد را مداخلات بین دو تا معاینه دانست و گفت: به  عبارت دیگر در معاینات امسال اگر مشخص شد فرد دچار بیماری متابولیک مانند دیابت شده تا سال بعد که معاینه دارد چه اقدامات پزشکی انجام دهیم. موضوع حمایت و پیگیری این بیماران توسط گروه پزشکی است.

     نامبرده در پایان از لزوم تدوین برنامه برای حمایت از افرادی که محدودیت های شغلی برایشان توصیه شده سخن گفت و ادامه داد باید برای حوزه پدافند غیر عامل و پدافند شیمیایی برنامه داشته باشیم و نظام مدیریت عملیاتی حوزه پدافند را با کمک شما تدوین کنیم. 

فرید 2
فرید 1

 
۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۰۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۲۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید