سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۰

اخبار

برگزاری دوره آموزشی در دومین روز از هفته سلامت روان

دوره آموزشی شفقت ورزی و سلامت روان در شرکت پالایش نفت اصفهان به مناسبت هفته سلامت روان برگزار گردید

دکتر مولادوست : شفقت ریشه در حالت هایی در ذهن دارد که برانگیزاننده سیستم فیزیولوزیکی و مهمی است که همزمان در دلبستگی ،نوع دوستی و رفتارهای مراقبتی نقش دارند.
      به گزارش واحد روابط عمومی در دومین روز از هفته سلامت روان یک دوره آموزشی با عنوان شفقت ورزی و سلامت روان برای کارکنان شرکت پالایش نفت اصفهان در محل این شرکت برگزار گردید.
     دکتر مولادوست قبل از این جلسه آموزشی بیان کرد: بسیاری از افراد در دنیای خصوصی خود مملو از انواع احساساتی هستند که ذهن آنها را ایجاد کرده است و برای سفر در دنیای خصوصی افراد ، شفقت ورزی به خود در کنار ذهن ؛آگاهی یعنی آگاه بودن لحظه به لحظه از سیستم کارکرد مغز،ذهن و جهان از مهمترین مهارت هایی است که به آن نیاز داریم.
     وی اصافه کرد  : ماهیت طبیعت،شرایط زندگی و ساختار ذهن و مغز ما در دست ما نیست و ما باید حواسمان باشد که بهم ریختگی،آشوبناک بودن و هرج و مرج ذهنی دست ما نیست ،زیرا جهان دائم در حال تغییر است.
     این روانشناس محترم افزود : شفقت ریشه در حالت هایی در ذهن دارد که برانگیزاننده سیستم فیزیولوزیکی و مهمی است که همزمان در دلبستگی ،نوع دوستی و رفتارهای مراقبتی نقش دارند.
      دکتر مولادوست شفقت ورزی را اینگونه تعریف کرد : شفقت ورزی یعنی حساس نسبت به رنج خود و دیگران همراه با احساس تعهد در جهت اقدام عملی برای جلوگیری از رنج یا کاهش آن می باشد و گفت :شفقت ورزی دو توانمندی ذهنی را به ما نشان می دهد که ما بایدآنها را در خود ایجاد کنیم. اول شفقت به خود و دوم شفقت به دیگران
     ایشان ادامه داد : پرورش خود مهربان،صمیمی و مشفق که با ما احساس تعلق کند یک مهارت است و برای به دست آوردن آن مهارت نیاز به تمرین می باشد .هر نوع رابطه نزدیک با خود یا با دیگران از چگونگی مدیریت توجه ما شروع می شود.
     وی در پایان یاد آور شد : پس باید یاد گرفت،  توجه خود را مدیریت کنیم ، شفقت ورزی را تمرین کنیم. توجه به آگاهی نقش برجسته ای دارد و بعد از آن احساس توانمندی،کنجکاوی،مهربانی با خود ،احساس صمیمی و بخشندگی قرار دارد.

 

سلامت روان

 
۲۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۳۲
تعداد بازدید : ۳۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید