سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۸

اخبار

برگزاری دوره آموزشی به مناسبت هفته سلامت روان

همزمان با شروع هفته سلامت روان دوره آموزشی مهارت های فرزند پروری در شرکت گاز استان اصفهان برگزار گردید

دکتر زاغیان :تربیت کودک شاد و سالم یکی از پرچالش و ارزشمندترین مسئولیت های والدین در جامعه امروزی است و در حقیقت فرزند پروری فرآیندی است که در آن والدین به صورت هماهنگ و با ثبات در یک فضای ایمن از مجموعه تکنیک و راهبردها در جهت رشد همه جانبه و پرورش استعداد های او استفاده می کند.
      به گزارش واحد روابط عمومی امروز و همزمان با شروع هفته سلامت روان یک دوره آموزشی مهارت های فرزند پروری برای کارکنان شرکت گاز استان اصفهان در محل این شرکت برگزار گردید.
      دکتر زاغیان درارتباط با این جلسه آموزشی بیان کرد: در آموزش فرزند پروری به والدین کمک می شود تا با انواع سبک های فرزند پروری آشنا شوند و متوجه شوند در ارتباط با فرزندشان چه نوع سبک را اعمال کنند و آیا اساساً نوع سبک و برخورد با آنها در خانواده صحیح است .
     وی اصافه کرد در ادامه سعی می شود به بررسی چرایی مشکلات بد رفتاری کودکان پرداخته شود و اساساً در مبحث فرزندپروری به بررسی نوع احساس و عکس العمل های که در اثر بدرفتاری کودکان در والدین ایجاد می شود پرداخته شود.  از سویی با شناخت این احساسات درونی کودکان ،والدین آنها در می یابند گه این احساسات و بدرفتاری را چگونه مدیریت کنند. 

 

     این روانشناس محترم افزود: با آموزش انواع راهبردهای مدیریتی رفتاری کودک از جمله قانون ها و قراردادهای رفتاری و نحوه آموزش و اجرای آن در خانواده آنها روبرو هستیم تا والدین به نحوه احسن  این راهبردها را در خانواده اجرا کنند. و در ادامه برنامه در قسمت ارتباط مثبت والدین با کودک ، والدین با بایدها و نباید های ارتباطی با کودک اشنا می شوند و یاد می گیرند چگونه با کودک به درستی صحبت شود و چگونه به او گوش داده شود.

 

     دکتر زاغیان ادامه داد در نهایت به دنبال آن هستیم که والدین در تمامی ابعاد تربیتی کودک از جمله تربیت جنسی کودک آشنا شوند و بتوانند لزوم به کارگیری این اصول در امر فرزندپروری را دریابند که بتوانند از مسائلی چون بلوغ زودرس در کودکان پیشگیری کنند که کودک بتواند آرام آرام در این مسیر هدایت کنند تا کودک به واسطه رسانه ها ،همسالان و... با بحران روبه رو نشوند و دچار استرس و نگرانی نگردند.

      ایشان در پایان اظهار امیدواری کرد بتوان با برگزاری این دوره آموزشی و با آگاه سازی والدین به آنها کمک شود تا به روند رشد طبیعی کودکان خود کمک کنند و در این مسیر با فراگیری راهبردهای آموزشی مناسب مسیر را برای خانواده خویش هموار کنند. 

 

اموزش گاز

 
۱۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۱۵
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۳۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید