سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۹
 

اخبار

سفر مدیران سازمان به استان های جنوبی کشور

نرم افزار درمانگاهی سینا ، چارت سازمانی و چالش ها و مشکلات مناطق جنوبی (آغاجاری، ماهشهر ، آبادان و اهواز) در طی سفر مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت ، مهندس رضا تیرگر سرپرست مدیریت برنامه ریزی ، دکتر کوروش هاشمی رئیس سلامت خانواده ، علیرضا فارسیان رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهدی محمودزاده رییس روابط عمومی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در طی سفری 4 روزه با حضور در مناطق  جنوبی (آغاجاری، ماهشهر ، آبادان و اهواز)  ضمن بازدید از این مراکز مشکلات و چالش های موجود در نرم افزار درمانگاهی سینا ، چارت سازمانی و .... مورد بررسی قرار دادند.

آغاجاری

در اولین روز از این سفر ، منطقه آغاجاری میزبان تیم مدیران سازمان بود که با حضور رییس منطقه ، مدیران و روسا بیمارستان در خصوص بازآرایی ساختار ، ارائه آموزش های لازم به کارکنان و رفع مشکلات و ابهامات نرم افزار سینا (سامانه آنلاین پرونده الکترونیک سلامت) جلسه ایی برگزار شد . در ادامه علاوه بر بازدید از بیمارستان شهید ایرانپور ، درمانگاه های خانواده و مرکز سلامت کار ، گفتگو با مراجعین و بیماران و پیگیری درخواست ها و پیشنهادات در دستور کار قرار گرفت . در پایان این روز مدیریت برنامه ریزی و رییس روابط عمومی سازمان به  منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های دلیر مردان دوران دفاع مقدس با خانواده معزز شهدا و جانبازان منطقه دیدار کردند . رضا تیرگر سرپرست مدیریت برنامه ریزی سازمان دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران را موجبات تقویت روحیه خدمت عنوان کرد و گفت :  بر ما وظیفه است که به پاس قدردانی از اقدام شجاعانه شهدا ، ایثارگران و جانبازان در هر موقعیتی یاد آنها را زنده نگاه داریم و از خانواده های آنان تکریم کنیم.

سفر مدیران به جنوب  6
سفر مدیران به جنوب  5
 
ماهشهر

دومین روز از سفر گروه مدیریتی سازمان مقصد منطقه ماهشهر بود که در ابتدا نشست  مشکلات ارتقاء سمت های مجموعه و بازنگری چارت سازمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت . مهندس رضا تیرگر سرپرست مدیریت  برنامه ریزی سازمان در این خصوص گفت: بازنگری چارت بهداشت و درمان در دستور کار واحد برنامه ریزی می باشد و با همکاری مناطق و جلسات متعدد در تلاش هستیم که مشکلات سازمانی مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت را در حد امکان مرتفع نماییم ، تغییرات پیشنهادی مطرح شده در اسرع وقت به واحد برنامه ریزی سازمان ارسال و مکاتبات لازم صورت گیرد.در این نشست دکتر کوروش هاشمی و مهندس فارسیان عملکرد نرم‌افزار درمانگاهی سینا و نرم‌افزار HIS رایاوران بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر را تشریح کرده و سپس مسئولین با طرح مشکلات اجرایی خود در مراکز مختلف درمانی وضعیت کارکرد نرم افزارهای سینا و رایاوران را  توضیح دادند.در ادامه دکتر هاشمی و مهندس فارسیان با مراجعه به درمانگاه شهید بهشتی ماهشهر و درمانگاه شهید چمران، نحوه اجرایی شدن نرم افزارها و مشکلات اجرایی آنها را از نزدیک بررسی  و بر ضرورت اجرای کامل و  پیگیری رفع مشکلات نرم افزارهای مربوطه توسط شرکت های پشتیبان تاکید کردند.

در پایان محمودزاده رئیس روابط عمومی سازمان با اشاره به اهمیت معرفی و به کارگیری نرم افزار پتروویزیت گفت : پتروویزیت راهکاری نوین برای مراجعه غیر حضوری به پزشک می باشد،این سامانه گامی نو در جهت افزایش کیفیت خدمات و رضایت خانواده بزرگ نفت بشمار میرود به همین منظور روابط عمومی جهت سهولت دسترسی لینک نصب نرم افزار را در سایت سازمان به آدرس piho.ir  بارگذاری کرده تا همکاران محترم به راحتی با ورود به سایت یا شبکه های اجتماعی سازمان به آن دسترسی داشته باشند.وی خاطر نشان کرد : این نرم افزار از آغاز سال ۱۴۰۰ برای جمعیت تحت پوشش ۴ شرکت اصلی به مرحله اجرا درآمده و کارکنان می توانند برای خود و اعضای خانواده به صورت متنی یا تماس تصویری از پزشک خود مشاوره بگیرند.

سفر مدیران به جنوب  10

آبادان و گفتگو صمیمانه با کارکنان خدوم و خونگرم

چهارشنبه سومین روز از سفر سرپرست مدیریت برنامه ریزی سازمان و گروه  همراه به آبادان اختصاص یافت.در ابتدا نشستی با دکتر نصراله حسونی بحرینی و مسئولین بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان برگزار شد که به بررسی مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف پرداخته شد و در ادامه طبق دعوت روابط عمومی از کارکنان جهت بررسی و رفع چالش ها نشست صمیمانه ایی در سالن آموزش بیمارستان نفت امام خمینی (ره) برگزار شد و مسائلی که منجر به کاهش انگیزه کاری کارکنان شده بود در آن مطرح گردید ؛ همچنین سرپرست مدیریت برنامه ریزی سازمان و رییس روابط عمومی از تمامی بخش های درمانی بیمارستان صنعت نفت آبادان بازدید و به بررسی مشکلات بخش ها و کارکنان آن مجموعه پرداختند . در ادامه دکتر کوروش هاشمی رئیس سلامت خانواده و  علیرضا فارسیان رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات با همراهی دکتر کتایون غلام ابوالفضل رییس تیم سلامت و دکتر نسرین کهن رییس بیمارستان نفت امام خمینی (ره)  از درمانگاههای پنج گانه بازدید بعمل آوردند و بررسی مشکلات سامانه سینا بررسی و آموزش های لازم پرداختند.
گفتنی است در این سفر یک روزه  دیدار و تجلیل از خانواده شهدای شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان به هدف تکریم از خانواده‌های معظم و رشادتهای شهدای گرانقدر و دلاوریهای ایثارگران و جانبازان انجام شد .

سفر مدیران به جنوب  3
سفر مدیران به جنوب  1
اهواز
مقصد بعدی تیم مدیران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت شهر اهواز و بیمارستان بزرگ صنعت نفت بود . در ابتدا نشستی با حضور دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد که ایشان  با اشاره به تلاش و جانفشانی همکاران در طی دو سال کرونا گفت : اقدامات انجام شده در زمان پاندمی کرونا در این مجموعه کم نظیر بوده است. وی با اشاره به نقش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت : این مجموعه طی پاندمی کرونا همواره در کنار مردم شهر اهواز بوده است و خدمات خود را علاوه بر جمعیت تحت پوشش صنعت نفت به مردم شهر اهواز نیز ارائه نموده است.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تصریح کرد : طی سه سال گذشته ما ناگزیر به توسعه ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات خود بوده ایم ، زیرا با توجه به زیرساخت های درمانی شهر اهواز ، جمعیت تحت پوشش ترجیح می دهند همه ی اقدامات  تشخیصی و درمانی خود را در بیمارستان بزرگ نفت اهواز دریافت کنند و این توسعه نیازمند تامین نیروی انسانی کارآمد و بازآرایی چارت سازمانی می باشد.
دکتر دهقان با بیان اینکه چارت سازمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز طی 22 سال اخیر که از انفکاک این مجموعه از مناطق نفتخیز جنوب می گذرد تغییرات اندکی داشته است گفت : طی سالهای گذشته به فراخور نیازهای بهداشتی و درمانی جمعیت تحت پوشش و منطقه، بخش ها و واحدهای جدیدی ایجاد شده و برخی واحدها توسعه یافته‌اند ، در صورتی که چارت سازمانی تغییری ننموده است.
سپس رضا ملائی رئیس امور کارکنان به تشریح چالش های ساختار منابع انسانی در زمینه ساختار سازمانی فعلی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز پرداخت .
در ادامه مهندس رضا تیرگر سرپرست مدیریت برنامه ریزی و دیگر روسائ سازمان با همراهی جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از جمله دکتر مرعشی معاون دارو و درمان ، دکتر کاوش رئیس بیمارستان ، دکتر سعیدی مهر سرپرست امور هماهنگی درمان و سلامت خانواده و شیرین چنگیزی مدیر خدمات پرستاری و مامایی  از مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت بازدید کرده و در خصوص مشکلات و ابهامات نرم افزار سینا (سامانه آنلاین پرونده الکترونیک سلامت) به بحث و تبادل نظر با تیم سلامت خانواده پرداخته و چالش های اجرایی این نرم افزار را مورد بررسی قرار دادند.در ادامه تیم مدیریتی ستاد سازمان از سه بخش داخلی مردان ، سی‌سی‌یو و اطفال بیمارستان بزرگ نفت اهواز بازدید و با بیماران و همراهان ایشان از نزدیک دیدار و در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی گفتگو کردند.

سفر مدیران به جنوب  9
سفر مدیران به جنوب  8
سفر مدیران به جنوب  7

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۵:۴۸
تعداد بازدید : ۸,۷۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید