سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۷

اخبار

دکتر قدیری :هر فعالیتی در پالایشگاه انجام می شودباید بر پایه استاندارد های لازم از جمله استانداردهای HSE باشد.

دکتر امامی : در شورای ارتقاء سلامت کارکنان باید به موضوعاتی مانند مواجهات شغلی ، پیگیری پرونده های ناقص ،محدودیت های شغلی ، بیماری های مزمن و از همه مهمتر بهبود روش های تبادل نظر و اطلاعات بین HSE های بهداشت ودرمان و صنایع نفت مطرح و تصمیم گیری شود.
به گزارش واحد روابط عمومی جلسه شورای هم اندیشی ارتقاء سلامت کارکنان صنعت نفت با خیر مقدم و سخنرانی دکتر قدیری مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان شروع شد. در ادامه خانم دکتر امامی رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت نیز سخنانی ایراد نمود. سپس در ادامه این شورا با حضور دکتر نیازی اصفهانی رئیس HSE  و سلامت کار بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان ، کارشناسان این واحد و تمام روسای HSEصنایع نفت اصفهان،یزد و چهار محال بختیاری در سالن سبز شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه پیدا کرد.
 
     دکتر قدیری در ایتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به خانم دکتر امامی و تمام مهمانان از تشکیل این شورا در موضوع HSE استقبال کرد و گفت: ما در پالایشگاه اصفهان از توسعه متوازن و پایدار در همه زمینه ها به ویژه در موضوع HSE  و مسئولیت های اجتماعی حمایت می کنیم. وی اضافه کرد :هر فعالیتی در پالایشگاه انجام می شود، تلاش می کنیم بر پایه استاندارد های لازم از جمله استانداردهای  HSE باشد.
 
     مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: تفکر HSE  باید در شروع هر فعالیتی تا انتهای آن وجود داشته باشد. هدف HSE   پیشگیری است و البته پیشگیری که بایدنردبان ترقی باشد. ایشان افزود: در تمام پروژه ها ها باید تمام نیازمندی های آن از جمله HSE  در ابعاد مختلف آن مانند طب صنعتی و بهداشت، محیط زیست و ایمنی در نظر گرفته شود.
 
     این مقام مسئول در بخش دیگر از صحبتهای خود بیان کرد: تفکر ما در هر تصمیم گیری به ویژه در پروژه ها بر اساس موارد HSE   است. ایشان گفت: در پالایشگاه اصفهان اداره ای را با نام مدیریت ریسک در ساختار جدید سازمانی پیش بینی کردیدم که انشالله به زودی به ثبت می رسد . تمام ریسک ها در این قسمت مشخص می گردد و مجوزهای انجام کار بر اساس ارزیابی ریسک که در نظر گرفته می شود ، صادر می گردد. ما با این قبیل کار ها سعی داریم مخاطرات در محیط کار خودمان را حذف تا اتفاقات ناگواری برای همکاران خودمان بوجود نیاید .
 
    دکتر نومهر امامی نیز در ابتدای سخنان خود  ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر  از آنها جهت پذیرفتن دعوت بهداشت ودرمان برای تشکیل شورای هم اندیشی ارتقاء سلامت ، از حضور مدیر عامل محترم پالایشگاه اصفهان به خاطر حضور پررنگ  ، سخنان ذی قیمت و در اختیار گذاشتن تجربیات خود در این جلسه تقدیر کرد.
 
     ایشان در ادامه عنوان کرد: ضرورت این هم اندیشی که هماهنگی و مشارکت بین بهداشت ودرمان صنعت نفت و HSE  شرکتهای نفتی تحت پوشش می باشد بر کسی پوشیده نیست؛ ولیکن لازم است اهداف این جلسه را خدمت شما همکاران عرض کنم. وی گغت: هدف اصلی سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت بهبود و اصلاح برنامه عملیاتی و در حوزه طب صنعتی حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان در این شورا می باشد.
      رئیس بهداشت ودرمان اصفهان با اظهار امیدواری اینکه در این جلسه موضوعاتی مانند مواجهات شغلی ، پیگیری پرونده های ناقص ،محدودیت های شغلی و بیماری های مزمن و از همه مهمتر بهبود روش های تبادل نظر و اطلاعات بین HSE های بهداشت ودرمان و صنایع نفت مطرح گردد و همگی در نهایت برای فرایندهایی که در جهت سلامت شاغلین ودر حوزه های مختلفی که روسای HSE با آن رو به رو هستند به یکپارچگی برسند.  وی در ادامه از دیگر موضوعاتی که میبایست در این جلسه مطرح گردد به استقرار MERP به خصوص در مناطق عملیاتی ، برنامه هایی برای بهبود تعذیه  ، بهداشت روان و افزایش فعالیت فیزیکی در کارکنان اشاره نمودو عنوان کرد:کارکنان و نیروی انسانی با ارزشترین منابع هر سازمانی حساب می شود.
 
     دکتر امامی با بیان اینکه در سال 1400 برای تعداد 2612 نفر از کارکنان پیمانکاری معاینات طب صنعتی انجام شده است ، اظهار داشت: برنامه داریم معاینات بدو استخدام  و دوره ای این همکاران را به صد در صد برسانیم . البته مشکلاتی برای انجام معاینات این قشر زحمت کش از قبیل مشکلات برون سازمانی و بحث اتش نشانی مرکز سلامت کار شهرک شهید منتظری وجود داشته است که موضوع آتش نشانی شهرک با همکاری پالایشگاه مرتفع شده است. یکی دیگر از مشکلات لزوم حضور مرتب روزانه پزشک متخصص طب کار در مرکز شهرک شهید متنتظری بود که در حال رفع این مانع هم هستیم.
 
     نامبرده در پایان به مورد دیگر که دغدغه پرسنل پیمانکاری و مدت موقت ها می باشد پرداخت و توضیح داد: متاسفانه به علت نداشتن فضای مناسب و پروانه بهره برداری حتی در پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر که دارای فضای فیزیکی مناسبی می باشد، تاکنون موفق به انعقاد قرارداد با بیمه های پایه و تکمیلی نشده ایم . در حال پیگیری برخی مشکلات برون سازمانی هستیم تا هر چه سریعتر پروانه بهره برداری شاهین شهر را اخذ کنیم تا همکاران پیمانکاری و مدت موقت و خانوادهایشان از این مرکز استفاده کنند .

     شایان ذکر است دکتر نیازی اصفهانی رئیس HSE  و بهداشت در ابتدای این جلسه  ضمن تبریک اعیاد بزرگ قربان و غدیر  ، از حضور دکتر قدیری و خانم دکتر امامی  در این جلسه تشکر کرد و هدف از برگزاری این شورا را انجام هماهنگی های بین بخشی و اخذ نظرات مدیران  HSE شرکت ها و صنایع تحت پوشش دانست و  گفت: منظور اصلاح برنامه های عملیاتی در حوزه طب صنعتی و بهداشت  با هدف حفظ و ارتقاء سلامت تمامی کارکنان صنعت نفت می باشد و اظهار امیدواری کرد نتایج این جلسه برای کارکنان شرکتها اثرات مفیدی داشته باشد.

 

اچ اس ای  10
اچ اس ای  8
اچ اس ای  14
اچ اس ای  13
اچ اس ای  12
اچ اس ای  11
اچ اس ای  9
اچ اس ای  7
اچ اس ای  6
اچ اس ای  5
اچ اس ای  4
اچ اس ای  3

اچ اس ای  2

۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۳۸
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۴,۶۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید