سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۳۶
 

اخبار

دکتر امامی فعالیت های سال 1400بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان را تشریح کرد

دکتر امامی:ارزش خدمات ارائه شده به جمعیت تحت پوشش در سال گذشته حدود 108میلیارد تومان بر اساس تعرفه های عمومی غیر دولتی بوده است.
   رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در گفتگویی با واحد روابط عمومی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش منطقه اصفهان حدود 43000نفر و در سه استان اصفهان، یزد و چهار محال بختیاری ساکن هستند ، اعلام کرد : ارزش خدمات ارائه شده به این جمعیت در سال گذشته حدود 108میلیارد تومان بر اساس تعرفه های عمومی غیر دولتی بوده است که استخراج این خدمات بر اساس نرم افزار سخن و همکاری همکاران در واحدهای مالی ،امار و انفورماتیک بوده است. 
 
     دکتر نومهر امامی ادامه داد فعالیت در حوزه پزشکی خانواده با تاکید بر پیشگیری اولیه و ثانویه دستاورد های ارزشمندی  را در نظام سلامت به دنبال داشته است. لذا محورهای معمول عملیاتی در بیماریهای مزمن غیر واگیر و غربالگری سرطان های قابل پیشگیری علیرغم  تداوم پاندمی کووید 19 درسال 1400 با نتایج قابل توجهی انجام و ادامه پیدا خواهد کرد.  

 

     ایشان شروع تغذیه داده های عملیاتی در سامانه سینا را علاوه بر نرم افزار سخن سال گذشته دانست و افزود:تعداد ویزیت پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و مامایی حدود 245هزار نفر بوده است .

 

     وی هدف گذاری در نظر گرفته برای بسته های خدمتی در سال گذشته را محقق شده عنوان کرد و گفت:  تلاش بر این است که در سال جاری بسته های خدمتی و برنامه های عملیاتی حسب وضعیت پاندمی کرونا به نتایج قابل توجه برسد و الگوهای علمی و انطباق با مراکز دانشگاهی همچنان در اولویت برنامه ریزی تیم سلامت خانواده بنابر رسالتی که بر دوش دارد ،خواهد بود

 

    دکتر امامی با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای اجرای برنامه ملی" ریشه کنی هپاتیت B تا سال 1410 "برنامه واکسیناسیوناین بیماری به خوبی اجرا  وتعداد 716 واکسن به کارکنان و جمعیت تحت پوشش تلقیح شد،اضافه کرد: در همین سال با هماهنگی و اجرای واحد HSE  و سلامت کار در مرکز واکسیناسیون پل شهرستان و شرکت پالایش نفت اصفهان  واکسنیناسیون پیشگیری کووید 19 انجام و تعداد 22 هزار دور واکسن به کارکنان شاغل صنعت نفت با میزان پوشش 97.5 درصد تلقیح گردید. ایشان یاد آور شد : واکسیناسیون کودکان زیر 5 سال ، نوجوانان و مادران باردار در مرکز بهداشتی ودرمانی شهرک شهید منتظری انجام که پوشش دهی واکسیناسیون در ابن مرکز صد در صد و بدون تاخیر انجام شده است  .

 

      این مقام مسئول در این گفتگو بیان کرد : در سال 1400 آزمایشگاههای طبی اصفهان با پنج واحد فعال ، حدود 32هزار نفر مراجعه کننده داشته است و از سال گذشته تست D.Dimer برای بیماران کرونایی و تست Troponin جهت تشخیص سریع و رسیدگی بهتر به بیماران قلبی و مشکوک به مشکلات قلبی نصب و راه اندازی گردید که ضمن افزایش سطح رضایت بیماران و متخصصین محترم در صرفه جویی هزینه ها نیز مؤثر بوده است. نامبرده همچنین مراجعین به فیزیوتراپی را حدود 8هزار نفر بیان کرد و گفت بر روی حدود 13 هزار عضوین این افراد فیزیوتراپی انجام شده است. 
 
    نامبرده اظهار داشت، در طول سال گذشته نیز بخش رادیولوژی با دو متخصص و ده کارشناس حدود 2100 نفر مراجعه کننده داشته که حدود 26 هزارخدمت شامل رادیوگرافی، سونوگرافی وماموگرافی دریافت کرده اند. 
 
     دکتر امامی ادامه داد: در سال1400 حدود 30 هزار نفر به بخش های دندانپزشکی مراجعه و برای 22 هزار نفر طرح درمان و معاینه انجام شده است که این اقدام در سال جاری نیز در حال انجام است. ایشان با بیان اینکه لامپ های UVC  جهت استریلیزاسیون محیط  درتمام مراکز دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد اضافه کرد : ضمن تقویت سیستم تهویه  بخش های دندانپزشکی و نزدیک شدن به حد استاندارد ، دستگاه های واکیوم آئروسل نیز جهت جلوگیری از پراکندگی ترشحات هنگام تراش دندان در دندانپزشکی های مذکور تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است  .

 

   رئیس بهداشت ودرمان منطقه اصفهان  ضمن تشکر از همکاران خود به ویژه بخش اورژانس اعم از پزشکان و پرستان که در دوران کرونا علی رغم فشار کاری و روانی ، از تمام ظرفیت خود جهت پذیرش و ارائه خدمت به بیماران از جمله ویزیت ، تجویز دارو و معرفی به متخصصین داخلی و عفونی مرکز بهره گرفته تا بتواند پاسخگوی نیازها و خدمات پزشکی آنها باشند ، عنوان کرد از ابتدای کرونا تا کنون حدود 20 هزار نفر فرد مشکوک به اورژانسهای  بهداشت ودرمان مراجعه داشته اند.

 

     دکتر امامی در ارتباط با درمان غیر مستقیم:نیز توضیح داد که علاوه بر مراکز درمانی متعلق به دانشگاههای علوم پزشکی سه استان اصفهان،یزد و چهار محال وبختیاری ، تعداد 250 مراکز درمانی شامل بیمارستانها، درمانگاهها ، داروخانه و مراکز پاراکلینیک طرف قرارداد منطقه ما می باشند و تعداد 22پزشک معتمد نیز جهت ویزیت و پیگیری درمان بیماران ساکن در شهرستانها که فاقد مراکز ملکی سازمان میباشند مشغول انجام وظیفه می باشند.شایان ذکر است با حمایت مدیر عامل محترم سازمان با گسنرش قراردادهای درمانی در این شهرستانها حداکثر رضایتمندی در شهرستانها فراهم شده است.
 
      این مقام محترم همچنین یاد آور شد: در ماه حدود ده هزار خدمت در سیستم نرم افزار اسناد و امور بیمه گری به استثنای خدمات مندرج در اسناد مراکز طرف قرداد ثبت می گردد و در سال گذشته هفت هزار اسناد پروتز و اروتز رسیدگی و تعیین مبلغ شده و برای پرداخت به کارکنان به شرکتها ارسال شده است. وی توضیح داد هر مرکز طرف قرار داد ماهیانه یک بسنه اسنادپزشکی ارائه می دهد که تعداد آن در سال گذشته 3575 بسته بوده است .همچنین تعداد 1838 بسته  اسناد از شرکتها و حضوری از افراد دریافت شده است. . 
 
    نامبرده در خصوص ارائه خدمات مشاوره به جمعیت تحت پوشش نیز بیان داشت :مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت اصفهان با تصویب مجمع عمومی صنایع نفت استان و مجوز سازمان از سال1387 به کارکنان و خانواده های آنان با هدف ضمانت ایجاد سلامت روانی کارکنان و خانواده ها و به عنوان یکی از بازوهای کمکی در حوزه منابع انسانی ارائه خدمت می نماید. وی مراجعین به این مرکز را   به طور میانگین حدود 400نفر اعلام کرد. و گفت: این مرکز تلاش می کند تا با ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری، کنترل، تشخیص زودرس بیماری های روانی، پیشگیری از برگشت بیماری های روانی و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی، فضایی امن ایجاد کند تا کارکنان خدوم صنعت نفت با آرامش روان یبیشتری به ایفای نقش خود بپردازند. 
 
   دکتر امامی فعالیتهای HSE  و سلامت کار در سال 1400 را اینگونه تشریح کرد: این واحد حدود 4800مورد معاینات دوره ای برای کارکنان رسمی و قرارداد مستقیم و 2600مورد برای کارکنان پیمانکاری انجام داده است و همچنان تمرکز خود را بر روی کنترل و پیشگیری از بیماری کووید 19 قرار داده بود .واحد مذکور با تشکیل مرتب جلسات کمیته های مربوطه و  اخذ اطلاعات از مرکز اطلاعات و اخبار کمک شایانی در شناسایی افراد ، مشکوک ، محتمل و قطعی و  پیگیری درمان بیماران داشته است.علاوه بر آن حضور رئیس واحد در جلسات HSE  صنایع شرکت داشته و در تدوین برنامه های عملیاتی شرایط اظطراری و ابلاغ دستورالعملها و انجام هماهنگی برای کنترل و پیشگیری بیماری ها نقش مهمی داشته است. کنترل و نظارت بر صدور مرخصی استعلاجی (ویژه ایام شیوع کرونا) برای تمامی بیماران زمینه ای در صنایع تحت پوشش از ابتدای بحران تا ورود به وضعیت آبی در منطقه  و همچنین  ارائه خدمات کنترل قرنطینه و بازگشت به کار  مربوط به بیماری کوید 19 به شاغلین اقماری مناطق نفت خیز و عملیاتی نیز ازی دیگر وظایف مهم واحد فوق الذکر میباشد.  
     ایشان در پایان اظهار داست که پروژه هزار جریب در آستانه بهره برداری قرار دارد و مقرر گردیده که مرکز بهداشتی ودرمانی دروازه تهران بازسازی گردد.

 

دکتر امامی

 
۲۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۷۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید