سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۱:۲۱

اخبار

سال گذشته در راستای اجرای برنامه ملی" ریشه کنی هپاتیت B تا سال 1410 "برنامه واکسیناسیون هپاتیت B بخوبی اجرا گردید.

دکتر طبائیان:در سال جاری غربالگری سرطان کولورکتال که ازنیمه دوم سال 1399 اغاز شده است ،دردو گروه جمعیت سنی 45 تا 75 سال بطور فعال پیگیری خواهد شد.
      اهمیت پزشکان خانواده در نظام‌های سلامت پیشرو بر کسی پوشیده نیست و مراقبت‌هایی که پزشکان خانواده قادر به ارایه آن‌‌ها برای افراد تحت پوشش خود هستند شامل تمام افراد در هر گروه سنی و جنسی می باشد. سازمان جهانی  بهداشت (WHO) روز نوزدهم ماه می را به عنوان روز جهانی پزشک خانواده معرفی کرده و به همین بهانه گفتگویی واحد روابط عمومی با خانم دکتر طبائیان رئیس پزشکی خانواده منطقه اصفهان انجام داده  که در ادامه توجه شما را به آن جلب می کنیم.

 

     دکتر طبائیان در ابتدا ضمن گرامیداشت روز جهانی پزشک خانواده و تبریک این روزبه همکاران خود در تیم پرتلاش پزشکی خانواده با محوریت پزشک خانواده از تلاش های بی وقفه آنان تقدیر و تشکر کرد و گفت: پزشکی خانواده سلامت نگر و سلامت محور است و مسئول ارائه خدمات با کیفیت ، جامع و متناسب برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت خانواده صنعت نفت می باشد.  در نگاهی ویژه میتوان گفت مسئول ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی جمعیت تحت پوشش می باشد.  وی ادامه داد : فعالیت در حوزه پزشکی خانواده با تاکید بر غربالگری و پیشگیری اولیه و ثانویه دستاورد های ارزشمندی  را در نظام سلامت به دنبال خواهد داشت که حاصل این فعالیت ها در حیطه سلامت خانواده در طی سالها و حتی دهه های اتی به صورت ارتقاء شاخصها نمایان می گردد . 

 

      رئیس پزشکی خانواده اظهار داشت: در سال گذشته  با توجه به تداوم پاندمی کووید 19 حوزه های عملکردی پزشک خانواده در بخش محورهای معمول عملیاتی در بیماریهای مزمن غیر واگیر و غربالگری کانسرها با وجود حساسیت برای فراخوان افراد پرخطرادامه یافت و در دوران پیک این بیماری برنامه های مرتبط متمرکز بر مدیریت ایمن مراجعین، تریاژ در مراکز درمانی، ویزیت های تخصصی و ارجاع ، پیگیری های وضعیت بیمار ان با ویزیتهای حضوری  و غیر حضوری، همچنین پیگیری بیماران مبتلا به کووید بوده است. 

 

     ایشان در ادامه بیان داشت : در سال گذشته پیرو تفاهم نامه منعقده با وزارت بهداشت با محوریت تعهد ریشه کنی هپاتیت B تا سال 1410به سازمان جهانی بهداشت، برنامه واکسیناسیون هپاتیت B بخوبی اجرا گردید. علاوه بر آن غربالگری سرطان های قابل پیشگیری( بطور اعم سرطان های سرویکس،پروستات، برست و  کولورکتال) نیز با نتایج قابل توجهی به انجام رسیده است.. 

 

     این مقام مسئول افزود : در سال جاری غربالگری سرطان کولورکتال که ازنیمه دوم سال 1399 به صورت مدون اغاز شده است ،دردو گروه جمعیت سنی 45 تا 50 سال (دیابتی یا چاق یا هر دو) ، همچنین گروه سنی 50 تا 75 سال، بطور فعالتری پیگیری خواهد شد.

 

     نامبرده اضافه کرد: داده های برنامه های عملیاتی علاوه بر نرم افزار سخن در سامانه سینا که از سال گذشته استقرار یافته و مورد تائید وزارت بهداشت می باشد، نیز تغذیه خواهد شد. 

 

     دکتر طبائیان در پایان تصریح کرد:  اکثر بسته های خدمتی سال گذشته به هدف گذاری در نظر گرفته شده، رسیده و تلاش بر این است که در سال جاری بسته های خدمتی و برنامه های عملیاتی حسب وضعیت پاندمی کرونا به نتایج قابل توجه برسد و الگوهای علمی و انطباق با مراکز دانشگاهی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنان در اولویت برنامه ریزی تیم سلامت خانواده در رسالتی که بر دوش دارد خواهد بود. 
 
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۵۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید