سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۰

اخبار

از شروع اپیدمی کووید 19 در کشور، ماهانه 25000متر مربع در اماکن بهداشتی درمانی تحت پوشش گندزدایی و ضدعفونی انجام گرفته است

نیازی اصفهانی : راه اندازی مرکز اخذ اطلاعات و اخبار تلفنی EOC و دریافت گزارشات آماری از HSE کلیه صنایع در شناسایی افراد مشکوک، محتمل و قطعی بسیار مؤثر بوده است
    دکتر محمد نیازی اصفهانی رئیس سلامت کار،HSE و EOC بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در گفتگو با واحد روابط عمومی ، در خصوص گوشه ای از فعالیت های این مرکز در شرایط بحران شیوع بیماری کرونا (کووید 19)گفت: از ابتدای اسفند 98 و همزمان با اپیدمی این بیماری در ایران “دبیرخانه EOC "با حضور یک نفر کارشناس ارشد مهندسی بهداشت محیط و تخصیص خط ویژه نمابر جهت سهولت در انجام عملیات راه اندازی گردید .
     وی با اعلام اینکه در همان روز های ابتدایی علاوه بر دبیر خانه، سه کمیته آمار، فنی و پیگیری بیماران تشکیل شد، ادامه داد: در کمیته آمار، روزانه تعداد افراد مشکوک، محتمل یا تایید شده بیماری جهت پیگیری بعدی ثبت می گردد. در کمیته فنی که متشکل از پزشکان صنعتی، متخصص طب کار، متخصص بیماریهای عفونی، کارشناسان مهندسی بهداشت محیط، حرفه ای و روانشناس صنعتی می باشدبه منظور وحدت رویه در کنترل و پیگیری بیماری مطابق با دستورالعمل های سازمانی و کشوری جلساتی منظم تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ می گردد. در نهایت کمیته پیگیری نیز با حضور یک پزشک و چهار نفر کارشناس از طریق سامانه خوداظهاری نفت درکنترل دقیق موارد بازگشت به کار در صنایع تحت پوشش وظیفه خود را تاکنون به نحو احسن انجام داده است. 
     ایشان با اشاره به تأثیر بسیار خوب حضور در جلسات کمیته بحران صنایع تحت پوشش به همراه تیم کارشناسی گفت: در حدود چهل و پنج جلسه برگزار شده حضور داشته ایم که در آن ضمن کمک به تدوین برنامه عملیاتی شرایط اضطراری (EOP ) و ابلاغ دستورالعمل ها ، هماهنگی ها ی لازم برای پیشگیری و کنترل ویروس کووید-19 انجام شده است.  
      نیازی اصفهانی با بیان اینکه مطالب آموزشی برای مطالعه و استفاده شاغلین نیز مرتب در شبکه های اطلاع رسانی صنایع تحت پوشش درج گردیده ، افزود: در ارتباط با سایر فعالیت های اطلاع رسانی پوسترهای آموزشی و 115 عدد بنر آموزشی ویژه کووید19در صنایع تحت پوشش نیز چاپ و توزیع شده است. وی همچنین ایجاد گروه EOC در بستر فضای مجازی و صدور 13 اطلاعیه اطلاع رسانی بر اساس بخشنامه و دستورالعمل ها برای استفاده رؤسای HSE صنایع که برای هماهنگی برون سازمانی در جهت پیشبرد اهداف پیشگیرانه و کنترل کننده بسیار مفید بوده است، را از فعالیتهای دیگر عنوان کرد.
   این مقام مسئول عملیات گندزدایی و ضدعفونی ماهانه را در اماکن بهداشتی درمانی تحت پوشش حدود 25000متر مربع دانست که توسط واحد مهندسی بهداشت محیط انجام شده است.  
    نامبرده در ادامه اظهار داشت: کلاسهای آموزشی توسط همین واحد برای گروه هدف پرسنل خدماتی شامل بخش تنظیفات، آبدارخانه ها، آشپزخانه ها، رستورانها، رانندگان سرویسهای ایاب و ذهاب و تاکسی ها انجام گرفته است. ضمن اینکه آموزش روش های گندزدایی به افراد معرفی شده از سوی صنایع به منظور انجام صحیح گندزدایی در محل های عملیاتی و غیرعملیاتی نیز صورت گرفته است.
     رئیس HSE و سلامت کار، راه اندازی مرکز اخذ اطلاعات و اخبار تلفنی EOC و دریافت گزارشات آماری از HSE کلیه صنایع از ابتدای امر تاکنون را مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: ار این طریق افراد مشکوک، محتمل و قطعی و یا افرادی که با بیمار کرونایی مواجهه داشته اند شناسایی شده اند. وی ادامه داد: در کنار این مرکز، تخصیص خطوط تلفن ویژه دیگری برای پاسخگویی و راهنمایی بیماران و رفع ابهامات آنها با استقبال جمعیت تحت پوشش قرار گرفته است.
   ایشان تدوین فرمهای کنترل کارکنان جهت ارجاع به مراکز سلامت کار را از دیگر فعالیت های مرکز EOC  اصفهان دانست که برای پیشگیری از ورود شاغلین با احتمال مشکوک ، ابتلاء قطعی به کرونا ، مواجهین با افراد مبتلا و یا افرادی که به منطقه آندمیک سفر کرده اند  طراحی شده است. وی همچنین از صدور مرخصی استعلاجی (ویژه ایام شیوع کرونا) برای تمامی بیماران زمینه ای در صنایع تحت پوشش از ابتدای بحران تا به امروز نیز خبر داد.
     رئیس EOC بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در پایان ضمن توضیحات کافی در امر نظارت بر تهیه تجهیزات حفاظت فردی، مواد ضد عفونی ، تهویه اماکن ، آمبولانس ها ، مراکز بهداشتی و درمانی ، اماکن صنعتی و پرتردد ؛ از خداوند متعال برای همگان آرزوی صحت و تندرستی و برای بیماران  شفای عاجل مسئلت نمود.  
 

 دکتر نیازی اصفهانی

۲۶ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۵۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید