سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۱

اخبار

به بهانه روز جهانی رادیولوژی

انجام گرافی قفسه صدری روزانه حدود 10الی 15نفر در دوران کرونا

دو واحد رادیولوژی پلی کلینیک های توحید وشاهین شهر از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 ، حتی در روزهای تعطیل و در 2 شیفت صبح و عصر به مراجعین خدمت ارائه می کردند.
علی ترابی مسئول رادیولوژی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان ، از ارائه خدمات نوین رادیولوژی به افراد تحت پوشش در پلی کلینیک توحید و شاهین شهر خبر داد و گفت : از زمان شیوع بیماری کووید 19 تاکنون در این دو بخش حتی در روزهای تعطیل و به صورت دو شیفت به بیماران به ویژه موارد اورژانس خدمات ارائه شده است.

 

وی افزود : تعداد مراجعین برای انجام گرافی قفسه سینه در این دوران را روزانه حدود 10الی 15 نفر عنوان کرد و گفت: کارشناسان رادیولوژی به دلیل کاهش مراجعات، با سایر همکاران به ویژه در بخش تریاژ  همکاری های لازم را به عمل آوردند.

ترابی  یکی دیگر از اقدامات در این بخش را جابجایی واحد سونوگرافی از طبقه هم کف به طبقه سوم به دلیل فضای بزرگ و تهویه مناسبتر در این قسمت از پلی کلینیک عنوان کرد و گفت : ارائه خدمت در این واحد نیز به دلیل جلوگیری از تجمع بیماران در دو شیفت صبح و عصر و توسط دو متخصص انجام می گیرد.

مسئول رادیولوژی با اشاره به ایجاد کانال مجازی از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 با عضویت پزشکان و کارکنان رادیولوژی اظهار داشت : تصاویر سی تی اسکن و گرافی قفسه صدری از این طریق برای متخصصین رادیولوژی ارسال و پس از بررسی ،گزارش آن به صورت مکتوب و یا ضبط صدا برای درخواست کننده ارسال تا با اطمینان بیشتر اقدامات درمانی را انجام دهند.

وی  در پایان با ذکر این نکته که تمامی پروتکل های بهداشتی در کنار اقدامات تشخیصی و درمانی در بخش های رادیولوژی دو مرکز به شدت رعایت می شود ، اضافه کرد: در سالن اتتظار فاصله گذاری مناسب برای مراجعین در نظر گرفته شده و با نوبت دهی کنترل شده از ازدحام افراد جلوگیری می گردد. ضمن اینکه در تمام مراحل از لوازم یکبار مصرف مانند روتختی و کاور پروپ سونوگرافی برای هر بیمار استفاده می شود و تمامی اتاق های واحد در پایان هر شیفت ضد عفونی می شوند.

 
۱۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۷۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید