سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۶
 

اخبار

ارائه خدمات با استفاده از دستگاههای تمام دیجیتال در پلی کلینیک توحید و شاهین شهر

مسئول واحد رادیولوژی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان : در شش ماه اول سال جاری 14500نفر به رادیولوژی مراجعه کردند که با استفاده از دستگاههای تمام دیجیتال خدمات ارائه شده است.

 انجمن بین المللی رادیولوژی 8 نوامبر (17آبان ماه) هر سال را به مناسبت سالروز کشف پرتو ایکس توسط ویلهم رونتگن،روز رادیولوژی نامگذاری نموده است و شعار امسال  این روز تحت عنوان تصویر برداری ورزشی(رادیولوژی اسکلتی عضلانی) معرفی کرده است. به همین مناسبت با علی ترابی مسئول واحد رادیولوژی گفتگویی انجام شد که در ادامه اهم مطالب بیان شده تقدیم می گردد.

 ترابی در این گفتگو ضمن تبریک روز رادیولوژی به همکاران خود از برداشتن قدم های مثبت در چند سال اخیر برای ارائه خدمات نوین رادیولوژی به افراد تحت پوشش خبر داد و گفت از زمان افتتاح پلی کلینیک توحید و بهره برداری از دستگاههای تمام دیجیتال ماموگرافی،پانورکس و رادیوگرافی اندامی توانستیم خدماتی مطابق با استانداردهای جهانی ارائه نمائیم.

نامبرده تعداد مراجعین روزانه  به رادیولوژی پلی کلینیک توحید را حدود 85 نفر برای انجام رادیوگرافی ،ماموگرافی ،پانورکس (دندانی) و سونوگرافی ذکر کرد و اضافه کرد: در شش ماه اول امسال 5000 نفر برای سونوگرافی و برای سایر موارد  6000 نفر مراجعه کننده داشتیم.

این کارشناس همچنین فضای رادیولوژی پلی کلینیک شاهین شهر را بسیار عالی و غیر قابل مقایسه با رادیولوژی مرکز قبلی این شهر توصیف کرد و افزود: وجود سالن پذیرش بزرگ و اتاق های کاری ویژه سونوگرافی ، رادیوگرافی اندامی، ماموگرافی و رادیوگرافی پانورکس به طور چشمگیری رضایت مراجعین را به همره داشته است.

وی تعداد مراجعین به مرکز شاهین شهر را برای سونوگرافی و رادیوگرافی ماهیانه حدود 630 ذکر کرد وگفت: برای این مرکز اتاق های ویزه انجام سی تی اسکن و ام آر آی نیز در نظر گرفته شده است تا چنانچه مسئولین صلاح دانستند نسبت به خرید و نصب آن اقدام نمایند.

مسئول رادیولوژی با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی رادیولوژی شاهین شهر و نصب و بهره برداری از دستگاه رادیوگرافی اندامی تمام دیجیتال ، ضمن صرفه جویی در وقت بیماران و  کاهش بعد مسافت برای ساکنین شهرک شهید منتظری و این شهر ، تعداد ارجاع بیماران به مراکز طرف قرارداد تا 60 % کاهش داشته است . ضمن اینکه با بهره برداری از دستگاه های پانورکس و ماموگرافی مرکز که خریداری و مجوزهای لازم اخذ گردیده شده ،این ارجاع ها به زیر 10 % نیز خواهد رسید.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: در صدد هستیم  هر چه سریعتر سیستم پکس شاهین شهر را بهره برداری نماییم تا همانند پلی کلینیک توحید در مصرف فیلم گرافی صرفه جویی قابل ملاحظه ای داشته باشیم .



۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۴۳
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۱,۹۶۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید