سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۴۱

اخبار

اجرای طرح غربالگری جوانه های استان یزد

با اعزام گروه پزشکی به یزد جوانه های تحت پوشش این استان در مرکز بهداشتی و درمانی یزد معاینه شدند

با اعزام تیم سلامت خانواده، نوجوانان 8تا18 سال استان یزد در تاریخ های 9 و 10 ابان ماه در مرکز بهداشتی و درمانی این استان مراحل مختلف آموزشی و غربالگری طرح جوانه های را گذراندند
     به گزارش واحد روابط عمومی؛ در راستای اجرای اهداف راهبردی سازمان و به دنبال اجرای موفق طرح جوانه ها در سال های گذشته و جاری برای جمعیت تحت پوشش ، بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان تصمیم گرفت این طرح غربالگری برای جمعیت تحت پوشش یزد نیز انجام شود.
     این غربالگری با اعزام تیم سلامت خانواده شامل دو نفر پزشک، یک نفر دندانپزشک،یک نفرکارشناس شنوایی سنجی و سه نفر کارشناس پرستاری در مرکز بهداشتی ودرمانی صنعت نفت یزد در تاریخ های 9 و 10 آبان ماه  انجام پذیرفت.
     این معاینات پس از هماهنگی های لازم با شرکتهای پخش فراورده های نفتی ، مرکز انتقال نفت و صندوق بازنشستگی این استان صورت گرفت و نوجوانان 8-18 سال  به اتفاق والدین خود به مرکز بهداشتی و درمانی یزد مراجعه و مراحل مختلف معاینات، آزمایشات و آموزشهای در نظر گرفته شده در این طرح را گذراندند.
      در این دوره از معاینات حدود70درصد از چوانه های تحت پوشش مراجعه داشتند که ابتدا به واحد پرستار خانوده مراجعه و پرسشنامه های ریسک فاکتور ها، تغذیه، فعالیتهای فیزیکی و همچنین فرم روانشناختی را تکمیل و قد و وزن و حجم توده بدنی و فشار خون آنها تعیین گردید. 
     سپس افراد به پزشک خانواده معرفی و پزشک خانواده نیز جهت ارزیابی وضعیت سلامت عمومی و ارزیابی ریسک فاکتورهای ابتلا به دیابت ، پرفشاری خون ، اختلال چربی خون و همچنین شناسایی افراد در معرض خطر ، معاینات لازم را انجام دادند و  بر اساس پروتکل طرح این نوجوانان را به پاراکلینیک های مختلف مانند آزمایشگاه، ادیومتری ،بینایی سنجی، انتروپومتری ، دندانپزشکی و جهت مشاوره های لازم به متخصصین مربوطه  ارجاع دادند.
     شایان ذکر است قبلا با هماهنگی پزشک معتمد یزد ، آازمایشات لازم جهت این گروه سنی در مراکز طرف قرارداد انجام شده بود و در صورت نیاز به آزمایشات تکمیلی و تخصصی تر در خواست آن توسط پزشکان اعزامی انجام گرفت .

یزد 5
یزد 4
یزد 3
یزد 2
یزد 1

 
۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۲۷
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید