سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۵۱

اخبار

جلسه ستاد طب صنعتی و بهداشت با مدیران HSE و منابع انسانی صنایع تحت پوشش در حضور رئیس بهداشت ودرمان اصفهان برگزار گردید

دکتر امامی: با عنایت به اینکه برنامه خود مراقبتی سازمان به عنوان پنجمین برنامه ملی تحول سلامت طراحی و ابلاغ شده است، لذا تصمیم گرفته شده تا علاوه براقدامات اختصاصی حوزه سلامت کار و HSE ، برنامه های مشترک با حوزه سلامت خانواده و مدیریت منابع انسانی شرکت ها داشته باشد.
     به گزارش واحد روابط عمومی این جلسه با حضور رئیس بهداشت و درمان ، معاونت پشتیبانی ،رئیس HSE و سلامت کار منطقه و شرکت رؤسای منابع انسانی و HSE صنایع نفت اصفهان، چهار محال و بختیاری و یزد در سالن سبز شرکت پالایش نفت برگزار گردید.
    خانم دکتر نومهر امامی رئیس بهداشت و درمان اصفهان در ابتدا هدف از تشکیل این جلسه را بررسی اقدامات راهبردی مشترک حوزه سلامت کار با HSE و مدیریت بحران و اورژانس های صنعتی دانست و اظهار داشت: سلامت جسمی ، روانی  و اجتماعی کارکنان و ایجاد محیط کاری سالم و پویا از طریق شناسایی مخاطرات شغلی، عوامل اجتماعی و فردی ایجاد می گردد  و نه تنها در سلامت و ایمنی کارکنان و خانواده های ایشان مهم است بلکه برای بهره وری و توسعه پایدار شرکت ها و در نهایت اقتصاد کشور حایز اهمیت است.
    دکتر امامی در ادامه به نگاه های ویژه سازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت در حوزه مذکور اشاره کرد و گفت:  با عنایت به اینکه برنامه خود مراقبتی سازمان به عنوان پنجمین برنامه ملی تحول سلامت طراحی و ابلاغ شده است، سازمان بر آن شده تا علاوه براقدامات اختصاصی حوزه سلامت کار و HSE ، برنامه های مشترک با حوزه سلامت خانواده و مدیریت منابع انسانی شرکت ها داشته باشد.
    رئیس بهداشت و درمان اصفهان بیان کرد : اقدامات راهبردی این برنامه از طریق بهداشت ودرمان صنعت نفت به شرکت ها ارسال شده تا با استفاده از خرد جمعی این برنامه بومی سازی و اجرا گردد.
    نامبرده اقدامات راهبردی این برنامه را  طب پیشگیری ، افزایش سواد سلامت وحفاظت سلامت دانست و گفت طب پیشگیری  شامل پوشش کامل معاینات سلامت کارکنان می شود و حفاظت سلامت نیز برنامه های  کنترل مصرف دخانیات،افزایش فعالیت بدنی ،تغذیه سالم  ، سلامت روان، خدمات حمایت اجتماعی ، برنامه های نظارتی و تشویقی در راستای ارتقاء سلامت را در بر میگیرد.
    این مقام مسئول خواستار تشکیل کمیته های سلامت در شرکت های صنعتی با حضور نماینده بهداشت ودرمان گردید  و افزود در این جلسات موضوعات مهمی میتواند مطرح گردد. ایشان  موضوعات مداخله ای مشترک مانند شاخص ها و گزارش های سلامت شغلی، گزارش کارکنان دارای ریسک سکته های قلبی عروقی بالاتر از 20% ، گزارش وضعیت امکانات ورزشی و میزان دسترسی کارکنان به برنامه های ورزشی ، گزارش پیشرفت انجام معاینات دوره ای  و گزارش فعالیت واحدهای مددکاری،ورزش،آموزش و روابط عمومی در حوزه سلامت  را مطرح نمود.
     دکتر امامی با عنوان اینکه  اخیراً  قانون مدیریت بحران کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب و به هیات محترم دولت ابلاغ شده است گفت:  هم اندیشی در جلسه امروز می تواند در ساماندهی به مدیریت شرایط اضطرار در صنعت منطقه اصفهان منجر گردد زیرا  این ساماندهی بر اساس ابلاغیه مقام عالی وزارت است و هدف جلوگیری از آسیب پذیری و آمادگی یک پارچه در پاسخ  مؤثر و به موقع به مخاطرات صنعتی  و تقویت تاب آوری می باشد. 
    رئیس بهداشت ودرمان اصفهان مدیریت بحران را نیازمند کارگروهی و مشارکت بین بخشی عنوان کرد و اضافه کرد،این مشارکت در آخرین جلسه مدیران منطقه اصفهان مطرح و قرار شد کمیته ای از HSEشرکت های منطقه تشکیل شود و پیرامون مدیریت بحران در منطقه هم اندیشی گردد. از جمله  اقداماتی که در حال حاضر در منطقه صورت می پذیرد مانورهایی مشترک بین بهداشت ودرمان با شرکت ها است که در آینده ای نزدیک مانور مشترک دو شرکت اصلی و بهداشت ودرمان برگزار خواهد شد. 
    دکتر نیازی اصفهانی نیز در این جلسه ضمن ارائه آمار سه ماه اول پیشگیری از سکته های قلبی عروقی و مغزی(ASCVD)کارکنان به تفکیک شرکتها به حضار گفت: لازم است برای پیشبرد اهداف سازمانی در جهت ارتقاء سطح سلامت کارکنان در امر پی گیری مراجعات ایشان به مراکز سلامت کار ، واحدهای HSE و منابع انسانی همکاری شایسته ای را با واحدهای تحت امر ستاد طب صنعتی بنمایند.
    ایشان همچنین اظهار داشت : بهداشت و درمان به عنوان یک یاری رسان، هماهنگ کننده معتمد و تسهیل گر توانا می تواند در بحرانها به صنایع خدمت رسانی کند . لذا لازم است در جلسات کمیته بحران نماینده بهداشت و درمان حضور داشته باشد .
    رئیس HSE و سلامت کار منطقه در پایان خواستار تشکیل کمیته های سلامت در صنایع به منظور تبادل نظر برای ارتقاء خدمات به کارکنان شد.
    حسین هدایت مدیر منابع انسانی منطقه دو عملیات انتقال گاز  نیز با ذکر این نکته که از افتخارات شرکت ملی نفت و همکاران ما وجود بهداشت ودرمان صنعت نفت می باشد ، از این مجموعه تقدیر و تشکر کرد و افزود : باید راهکاری اندیشیده شود تا از اطلاعات و نتایج طب صنعتی بهره برداری مفیدداشته باشیم.
    ایشان همچنین بر لزوم ادامه فعالیت مرکز مشاوره صنعت نفت اصفهان تاکید و وجود آن را  با توجه به نیروی انسانی منطقه دو عملیات انتقال گاز که به صورت اقماری انجام وظیفه می کنند بسیار ضروری دانست. 
    در ادامه و تا پایان این جلسه تمامی شرکت کنندگان دیدگاههای و مسائل مربوط به سلامت و بهداشت صنایع خود را با خانم دکتر امامی،دکتر نیازی اصفهانی و دکتر غروی مطرح و مورد بررسی قرار دادند.
 
۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۱۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید