سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۹
 

اخبار

سخنرانی های آموزشی بمناسبت هفته سلامت روان

مولا دوست: شادی یعنی احساس شادی، رضایت از زندگی و نداشتن اضظراب و افسردگی

مولا دوست مشاور خانواده و کودک و نوجوان : شادی واقعی در زندگی افراد زمانی به وجود می آید که انسان یک زندگی کامل غنی و معنادار داشته باشد.یعنی برای کامل شدن به سمت تمایل و برای غنی شدن به سراغ تدبیر و برای معنا دار شدن به سمت تکاپو و تماشا برویم.
     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان همزمان با هفته سلامت روان و به منظور ترویج فرهنگ این نوع سلامت، سخنرانی های آموزشی با موضوع"خانه تکانی ذهن و شادی واقعی" در مرکز پلی کلینیک شاهین شهر برای جمعیت تحت پوشش برگزار گردید .
     در ابتدای این جلسه مولادوست کارشناس ارشد روان شناسی با مطرح کردن این موضوع که عده کمی اعتقاد دارند به دنبال هر شادی  غمی است، افزود: از هر 5 نفر یک نفر در مرحله ای از زندگی از افسردگی رنج می برد. وی همچنین  با ارائه تعریفی از شادی گفت:  شادی یعنی احساس شادی، رضایت از زندگی و نداشتن اضظراب و افسردگی
     مولادوست عوامل مؤثر بر شادی را اعتقاد،همسر خوب و شخصیت عنوان کرد و موانع شادی واقعی  را سه مانع برشمرد و ادامه داد:  مانع اول : چسبیدن به ذهن است.یعنی اگر داد زدید و این داد زدن زندگی شما را خراب کرد علت را چه می گویید؟ مانع دوم: دور شدن از زندگی یعنی برخی مواقع ما انقدر درگیر ذهن خود می شویم که یادمان می رود در زندگی چه چیزهایی مهم است؟مانع سوم ناآگاهی می باشد .یعنی ناهماهنگی جسم و ذهن در زمان حال ؛ به طور مثال با خود می گویید کاش با فلانی طور دیگری حرف می زدم و پشیمان شدم.
     این مشاوره محترم  با طرح سؤالاتی از قبیل  : تا چه اندازه احساسات خود را بیان می کنید؟با توجه به زندگی ماشینی امروز روابط شما با دوستان و فامیل چگونه است؟ آیا اهل ورزش ،پیاده روی و شنا...هستید؟به چه میزان با اطرافیان خود  صمیمی هستید؟آیا بیشتر خوش بین ، بد بین یا واقع بین هستید؟چقدر از توان سازنده ذهنی خود استفاده می کنید؟از خودتان چقدر انتظار دارید؟آیا در اولویت بندی کارهای روزانه اولویت بندی خاصی در نظر گرفته اید؟آیا تاکنون هماهنگی فکر و جسمتان را تجربه کرده اید؟به زوایای مختلف بهداشت روان انسان ها پرداخت و با پاسخ به سوالات مذکور شیوه های افزایش شادمانی و فنون آموزشی برنامه شادی را تبیین کرد.
در پایان این جلسه نیز وی با بیان اینکه  برای شادی واقعی چه کنیم؟اضافه کرد: شادی واقعی در زندگی افراد زمانی به وجود می آید که انسان یک زندگی کامل غنی و معنادار داشته باشد.یعنی برای  کامل شدن به سمت تمایل و برای غنی شدن به  سراغ  تدبیر و برای معنا دار شدن به سمت تکاپو و تماشا برویم.
شایان ذکر است مقرر شده  جلسات آموزشی با موضوع فوق در تاریخ 29 تیرماه در شرکت گاز استان برای استفاده کارکنان این شرکت برگزار گردد.

 

مولایی
۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۰
هفته بهداشت روان،آموزش |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید