سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۴

اخبار

در آستانه هفته بهداشت روان اعلام شد

بررسی سلامت روان تمامی گروههای سنی در غربالگری های مختلف اجرا می شود

هر سال بررسی سلامت روان در تمامی طرح های غربالگری سلامت خانواده و در گروههای سنی مختلف اجرا می شود
    همه ساله دهم اکتبر مصادف با هیجدهم  مهر ماه از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان (WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نامگذاری شده است. و در ایران نیز هفته ای به این نام با هدف ارتقاء و افزایش آگاهی و تغییر و اصلاح سبک زندگی و نگرش افراد نسبت به مسائل بهداشت روان نامگذاری می گردد.
     رئیس پزشکی خانواده بهداشت ودرمان اصفهان در همین رابطه  در گفتگو با واحد روابط عمومی ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان بیان کرد : با توجه به شعار جهانی سال گذشته  که با محوریت سلامت روان در نوجوانان و  جوانان بود ، واحد سلامت خانواده با همکاری واحد آموزش برای این گروههای سنی  جلسات و کارگا ه های آموزشی با عناوین مهارت نه گفتن، مهارت دوست یابی ؛ آسیب های فضای مجازی  و بهداشت روان در خانواده و جامعه برای جمعیت تحت پوشش برگزار کرده است.
     دکتر طبائیان همچنین  اظهار داشت هر سال بررسی سلامت روان در تمامی طرح های غربالگری سلامت خانواده و در گروههای سنی مختلف اجرا می شود..این غربالگری ها  بر اساس پرسشنامه های مدون و تایید شده توسط معاونت سلامت سازمان در نظر گرفته شده صورت می گیرد.
      ایشان ادامه داد: در طرح غربالگری نوجوانان 8 تا 18 سال از ابتدای سال تاکنون از 2326 نفر تحت پوشش مراکز سلامت خانواده ، حدود 50پنجاه درصد بر اساس پرسشنامه الگوی سلامت روان مورد بررسی وضعیت سلامت روان قرار گرفتند. این پرسشنامه ها توسط کارشناسان محترم روانشناس بررسی شده و نتایج در نرم افزار سخن ثبت گردیده است. طبق نتایج بدست آمده از پرسشنامه های سلامت روان پرشده در گروه سنی مذکور درصد بالایی از نظر سلامت روان مطلوب تشخیص داده شدند و درصد کمی نیازمند مشاوره و ارجاع به روانشناس بوده اند که به مرکز مشاوره نفت ارجاع داده شدند.
     رئیس پزشکی خانواده از تکمیل پرسشنامه بررسی الگوی سلامت روان در گروه سنی 18تا59 سال نیز خبر داد  و گفت بررسی کارشناسان محترم و تجزیه و تحلیل نتایج پس از ثبت در نرم افزار سخن نتایج ان به دست آمد که مجدداً نشان می داد درصد زیادی از سلامت روان مطلوب برخوردار بوده و مابقی نیزبه مشاوره و پی گیری نیازمند بوده اند که به مرکز مشاوره نفت ارجاع گردیده اند و فقط در صد خیلی کمی از آنها نیاز مند ارجاع فوری بوده اند. که اقدامات لازم صورت گرفته است.
 
۲۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۸:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۴۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید