سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۲:۳۶

اخبار

برگزاری جلسه آموزشی"تغذیه سالم ،زنان سالم" در پلی کلینیک توحید

جلسه آموزشی "تغذیه سالم ،زنان سالم"برای بانوان تحت پوشش پلی کلینیک توحید برگزار و در آن بیماری ها و مشکلات زنان در دوره های مختلف سنی بررسی شد.
نرگس جانی کارشناس ارشد تغذیه در این جلسه که ویژه زنان 30تا 70 سال بود ، راهکارهای تغذیه ای صحیح و متناسب با شرایط افراد ارائه کرد و شرکت کنندگان نیز در همین ارتباط سوالات خود را مطرح و پاسخ های لازم را دریافت کردند.
    این کارشناس محترم مباحث مهم و کلیدی را برای بیماران دچار کم خونی، کیست تخمدان، سرطان و چاقی بیان و در ادامه نیز رژیم غذایی سالم برای دوره های حساس زنان از جمله بارداری،شیردهی و یائسگی را توضیح داد..
    جانی به طور نمونه به شرکت کنندگان که دوران یائسگی خود را سپری می کنند گفت: از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مانند قهوه،نسکافه،کافی میکس و چای پررنگ خودداری کنند و ضمن کاهش مصرف غذاهای پرادویه و سرخ کرده، بیشتر از انواع سبزیجات برگ سبز،شیر و لبنیات کم چرب استفاده کنند.
    نامبرده کنترل میزان افزایش وزن را برای زنان باردار مهم دانست و توصیه کرد برای جلوگیری از افزایش وزن بیش از اندازه در دوران بارداری وبرای سلامت مادر و کودک بهتر است از سبزیجات بیشتر استفاده شود و میوه ها به صورت کنترل شده در میان وعده های غذایی مصرف شود .بعلاوه مصرف 2تا 3 لیوان از انواع شیر و لبنیات کم چرب نیز توصیه می شود .
 
۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۱۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید