سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۲۲

اخبار

به بهانه 26 شهریور، روز اورژانس و فوریت های پزشکی

متقیان: به صورت شبانه روز در حال خدمت به خانواده های زحمت کش نفت به ویژه بازنشستگان هستیم.

فرا رسیدن 26 شهریور، روز فوریتهای پزشکی و اورژانس فرصتی جهت قدردانی از تمام عزیزانی است که در پایگاههای اورژانس به صورت شبانه روزی در حال خدمت صادقانه به هم میهنان خود هستند.به همین بهانه به اورژانس پلی کلینیک تخصصی شاهین شهر رفتیم تا از نزدیک این روز را به آنها تبریک و با فعالیت های اورژانس این مرکز آشنا شویم.

مرجان متقیان از کارشناسان پرستاری و شاغل در اورژانس از تلاش های صادقانه همکاران خود با بهره مندی علم و مهارت در جهت خدمت به مراجعین سخن گفت و ادامه داد ما به صورت شبانه روز در حال خدمت به خانواده های زحمت کش نفت به ویژه بازنشستگان هستیم.

وی با اشاره به مکان جدید پلی کلینیک گفت: خدمات اورژانس در این مرکز به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و بیماران بدحال و آسیب دیده از جمله بیماران قلبی،مسمومیت ها، تروما ها ،سوختگی ها ، فشارخون بالا و اورژانس های دیابت ، مراجعین ما را تشکیل میدهند. ایشان با اعلام اینکه اقدامات درمانی لازم برای اینگونه بیماران بر اساس روشهای نوین انجام می گیرد، اضافه کرد : ضمن راهنمایی های لازم به بیمارن ، در صورت نیاز آنان به مراکز درمانی سطوح بالاتر، ارجاع همراه یا بدون اسکوت طبی انجام می گیرد.

متقیان آموزش به بیماران و خانواده آنها را از جمله فعالیت های موثر در بهبود بیماران عنوان کرد و گفت پرستاران اورژانس خود را ملزم به این کار می دانند و به این منظور و برای به روز بودن ، مرتب در کلاسهای آموزشی در نظر گرفته شده از سوی ستاد شرکت می کنند.

نامبرده با بیان این که  از اول امسال تاکنون حدود  870 مورد پانسمان سوختگی و زخم دیابتیک و همچنین 27مورد اعزام همراه با اسکورت طبی در این مرکز انجام شده ، بیشترین فعالیت کارشناسان اورژانس را شامل تریاژ و دسته بندی بیماران اورژانس، احیاء قلبی عروقی پایه و پیشرفته، ارزیابی بیماران ترومایی، محاسبات دارویی، پانسمان های نوین(پیشرفته)زخم های سوختگی و دیابتی و مراقبت های حین اعزام بیماران اورژانس برشمرد و گفت کارشناسان مذکور آموزشهای لازم و به روز برای انجام اینگونه فعالیت ها را دیده اند.

این کارشناس محترم یک اصل مهم  کلیدی در این بخش را نقش مکمل پرستاران اورژانس با تیم پزشکی دانست که در مواقع اورژانس کنار یکدیگر به بهترین نحو ممکن از بیماران مراقبت به عمل می آورند.

اورژانس

شاهین شهر پرستار

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید