سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۴۶
 

اخبار

به بهانه روز داروساز انجام شد

کاهش ابهام و سردرگمی بیماران با توصیه مهم داروسازان

دکتر لاوی توصیه های داروساز به بیماران در اثر بخشی دارو و جایگاه وی در سلامت جامعه مؤثراست.
  دکتر لاوی مسئول امور دارویی طی گفتگویی با واحد روابط عمومی ضمن گرامیداشت سالروز ولادت زکریای رازی دانشمند بزرگ ایرانی، روز داروساز را به همکاران خود و همچنین تکنسین های امور دارویی به عنوان مکمل و یاورداروسازان  تبریک گفت و اظهار داشت : داروساز به عنوان عضوی از اعضاء تیم سلامت در پیشبرد برنامه های درمانی سازمان نقش بسزایی داشته و حلقه ای از زنجیره سلامت جامعه می باشد که نقش مهمی در شکل گیری رابطه بیمار با پزشک دارد.
 وی در ادامه به اهمیت توصیه های داروساز در اثر بخشی دارو و جایگاه وی در سلامت جامعه اشاره و افزود این توصیه ها شامل نحوه و میزان مصرف دارو می باشد که موجب می شود تا از ابهام و سردرگمی بیماران کاسته شود.
دکتر لاوی تعداد داروخانه های فعال ملکی در اصفهان با جمعیت تحت پوشش حدود 50 هزار نفری را شش عدد ذکر و گفت : در مراکز سلامت کار و مراکز پزشکیاری نیز داروخانه هایی با اقلام دارویی کمتر و براساس نیاز آن مراکز وجود دارد که تحت نظارت مستقیم اموردارویی می باشد.
ایشان تعداد شاغلین در داروخانه ها را هفت دکتر داروساز و شانزده تکنسین امور دارویی ذکر و گفت این همکاران  وظایف خود را به نحو صحیح در ارائه خدمات به بیماران انجام می دهند.
مسئول امور دارویی نظارت برسفارش ، نگهداری و تحویل داروهای مورد نیاز بیماران را مهمترین فعاایت های این امور دانست و ادامه داد : با توجه به جمعیت تحت پوشش و رفاه حال بیماران اقدامات مهمی جهت دریافت داروهای سهمیه ای و داروهای جدید که به فارماکوپه دارویی سازمان اضافه گردیده،  انجام داده ایم که رضایت بیماران را به همراه داشته است.
 
این مقام مسئول شرکت در شورای پزشکی را از وظایف خود دانست که علاوه بر بررسی رأی های صادره شورای عالی پزشکی و تأیید داروهای خاص،تشکیل پرونده دارویی برای بیماران نیز  انجام می گیرد.
دکتر لاوی در ادامه این گفتگو از نظارت و بازرسی مستمر55 داروخانه طرف قرارداد خبر داد و بیان کرد از مراکز تحت پوشش ملکی و انبار دارویی نیز مرتب بازدید به عمل می آید.
    وی در پایان از همکاری با امور درمان صندوق های بازنشستگی جهت بررسی و ثبت سوابق داروئی بیماران خبر داد و اظهارامیدواری کرد اینگونه همکاری ها جهت ارتقاء سطح سلامت بازنشستگان مفید واقع شود.
 
۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۶۱۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید