سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۱۹
 

اخبار

​ شناسایی بیماران مبتلا به سرطان در مرحله اول

تمام بیماران مبتلا به سرطان های سینه در مرحله اول و دوم تشخیص داده و کاملا تحت درمان قرار گرفته اند .

 مژگان رحیمی مسئول امور مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان در گفتگو با روابط عمومی این مرکز با اشاره به انجام طرح پزشک خانواده و نقش مهم و مؤثر کارشناسان مامایی در این طرح گفت : بررسی و غربالگری زنان منوپوز و توجه به مشکلات مربوطه از جمله پوکی استخوان ، برگزاری کلاسهای آموزشی در این زمینه و  تشخیص به موقع از مهمترین دستاوردهای این طرح بوده است.

وی افزود : در کلینیک زنان و مامایی به بررسی و غربالگری زنان در سنین باروری و غربالگری از نظر سرطانهای شایع زنان مانند سرطان سینه و دهانه رحم پرداخته می شود.

 مسئول مامایی اصفهان نکته مهم اجرای این غربالگری ها را شناسایی و درمان به موقع این سرطانها عنوان کرد و گفت :  تمام بیماران مبتلا به سرطان های سینه در مرحله اول و دوم تشخیص داده و کاملا تحت درمان قرار گرفته اند .

رحیمی ادامه داد : طی سالهای گذشته در مسیر های خط لوله شامل ایذه-باغ ملک امیدیه و...نیز جمعیت بانوان تحت پوشش و بررسی قرار گرفتند و کلاس های آموزشی در این زمینه اجرا شده است.

کارشناس مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان تصریح کرد : در راستای ترویج زایمان طبیعی ، مجموعه فعالیت هایی از جمله سلامت و غربالگری مادران باردار ، کاهش ریسک فاکتورهای دوران بارداری و زایمان و برگزاری کلاس آموزشی صورت گرفته است.

 وی به غربالگری کودکان 7 تا 10سال، واکسیناسیون و طرح غربالگری نوجوانان8-18 سال استانهای اصفهان و چهار محال بختیاری اشاره کرد و گفت : این موارد شامل شناسایی و تشخیص به موقع دیابت ، فشار خون و تشخیص رشد کودکان بوده است.
رحیمی خاطر نشان کرد: مشاوره های تغذیه ای و روانشناسی بعد  از جمع آوری فرم های مربوطه در گروههای مختلف سنی ارائه می شود تا با  شناسایی افراد پرخطر در معرض بیماری هایی از جمله چاقی و افسردگی خدمات ارائه شود.

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۰۸
تعداد بازدید : ۲,۳۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید