سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۴۵
 

اخبار

فعال بودن درمانگاه در ۹۰ درصد مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت:هم اکنون۹درمانگاه عملیاتی در مناطق زیر پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران فعالیت دارند.

 دکتر تراب احمدی در گفتگو با پایگاه روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت:شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در۱۰منطقه عملیاتی فعالیت دارد که ۹۰درصد این مناطق مجهز به درمانگاه است.

وی ادامه داد:این درمانگاهها در مناطق عملیاتی دشت گز،پازنان،رگ سفید،سیاهمکان،گوره،بی بی حکیمه۲،بی بی حکیمه۱،بینک و نرگسی خدمات رسانی می کنند.

وی مجموع تخت های پیش بیمارستانی این درمانگاهها را ۲۷ تخت عنوان کرد و افزود: 9 آمبولانس تیپ B در درمانگاههای عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران خدمات رسانی می کنند.

 رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران افزود: همسو با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده بزرگ درمانگاه های عملیاتی به کارکنان مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خدمات ارائه می دهند.

 به گفته وی یکهزار و ۶۶۴نفر تحت پوشش درمانگاههای عملیاتی ‌ بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران قرار دارند.

دکتر احمدی بیان کرد:درمانگاه عملیاتی پازنان که در ۶۷ کیلومتری گچساران قرار دارد اکنون قدیمی ترین درمانگاه مناطق عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به شمار می رود.

رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران نزدیکترین درمانگاه عملیاتی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را درمانگاه دشت گز در فاصله ۱۵کیلومتری و دورترین آن را درمانگاه نرگسی در ۲۵۰ کیلومتری گچساران اعلام کرد.

 وی بیان کرد : خدمات امدادی و پزشکی در درمانگاههای دشت گز،سیاهمکان و بی بی حکیمه ۱  توسط پزشک و در سایر درمانگاههای عملیاتی توسط پزشکیار ارائه
می شود.

 رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تصریح کرد:پزشک و پزشکیار به صورت شبانه روزی در درمانگاههای عملیاتی حضور دارند.

 دکتراحمدی خاطر نشان کرد:این واحدهای درمانی مجهز به داروخانه،انبار دارویی،اتاق بستری موقت،اتاق اورژانس و احیا،اتاق استراحتگاه پزشکان،سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و سایر امکانات هستند.

 رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه با بیان اینکه در این درمانگاهها خدمات امدادی و پزشکی به کارکنان عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ارائه می شود،اظهار داشت:اولویت اصلی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران ارائه خدمات مناسب و شایسته به کارکنان مناطق عملیاتی و خانواده های صنعت نفت است.

 وی ابراز کرد:‌بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در مناطق عملیاتی صنعت نفت حضور مستقیم دارد تا از کارکنانی که برای رشد و تعالی اقتصاد کشور تلاش می کنند پشتیبانی کند.

 رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه با اشاره به اینکه در حال پیگیری احداث درمانگاه در منطقه عملیاتی دشت بلوط که در۲۶کیلومتری گچساران قرار دارد می باشیم،افزود:ساخت درمانگاه در دشت بلوط از نیازهای مهم کارکنان این منطقه عملیاتی بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 دکتراحمدی تصریح کرد:در منطقه عملیاتی دشت بلوط۴۵۰نفر مشغول به فعالیت هستند.

 رشد۶درصدی معاینات کارکنان صنعت نفت گچساران

 رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در ادامه از رشد ۶ درصدی معاینات کارکنان صنعت نفت گچساران خبر داد.

 دکتر احمدی بیان کرد:از ابتدای سال97 تا پایان دی ماه 3هزار و ۴۳۰نفر از نیروهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جهت انجام معاینات به مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش۶درصدی را نشان می دهد.

وی افزود:سال گذشته ۳هزار و ۸۸۰نفر از نیروهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران جهت انجام معاینات به مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مراجعه نموده اند.

 دکتراحمدی جمعیت تحت پوشش مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران را ۳هزار و ۹۷۸نفر اعلام کرد و گفت:۲هزار و ۵۴۳نفر از این تعداد نیروهای رسمی و یکهزار و ۴۳۵نفر نیروی قراردادی است.

 وی در ادامه بازدید از مواد غذایی و پروتینی آشپزخانه ها و رستوران ها،اماکن عمومی،نمونه برداری آب،نمونه برداری شیمیایی،کلرسنجی منابع آب و آب استخر، گندزدایی،سمپاشی،طعمه گذاری،صدور کارت بهداشت و جلسه آموزش بهداشت را از اهم فعالیت های واحد بهداشت عمومی و محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران عنوان کرد.

سمپاشی619هزار و ۳۵۰ مترمربع از مناطق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران با بیان اینکه سمپاشی یکی از فعالیت های مهم واحد بهداشت عمومی و محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران است،از سمپاشی ۶۱۹هزار و ۳۵۰ مترمربع از مناطق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به منظور دفع حشرات موذی و خزندگان خبر داد.

دکتراحمدی ادامه داد:این میزان سم پاشی در یکهزار و ۳۷۳ مرحله صورت پذیرفته است.

وی خاطر نشان کرد:همچنین در این مدت ۱۰هزار و ۸۸۰ مترمربع طعمه گذاری،۳هزار و ۲۵۰ مترمربع گندزدایی،یکهزار و ۴۹۲ مورد نمونه برداری آب،یکهزار و ۳۵۱مورد کلرسنجی منابع آب،750مورد بازدید از اماکن عمومی،۱۸۵مورد کلرسنجی آب استخر،۱۳۸بار نمونه برداری آب میکروبی،۳۰جلسه آموزش بهداشت و3بار نمونه برداری شیمیایی توسط واحد بهداشت عمومی و محیط صورت گرفته است.

 بازرسی از آشپزخانه ها و سالن های غذا

رئیس مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران تعداد سالن های غذای شرکت نفت و گاز گچساران را ۱۳سالن ذکر کرد و گفت:از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه۱۹۵مورد بازدید از آشپزخانه ها و رستوران ها توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

 دکتراحمدی گفت:در این مدت ۲۵۷هزار و ۳۱۵کیلوگرم مواد پروتینی شامل گوشت،مرغ،ماهی و میگو در آشپزخانه ها و رستوران های شرکت نفت و گاز گچساران توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران مورد بازرسی قرار گرفت.

 وی افزود:از میزان مواد پروتینی ذکر شده۲هزار و ۵۰کیلوگرم عودت داده شد.

دکتراحمدی گفت:همچنین ۷۵۰کیلوگرم از این مواد پروتینی فاسد و تاریخ مصرف آن گذشته بود که پس از جمع آوری و توقیف به صورت بهداشتی معدوم شد.

 گفتنی است محدوده فعالیت بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران همگام با شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در استان های خوزستان،کهگیلویه و بویراحمد،بوشهر و فارس است.

۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۷:۳۸
تعداد بازدید : ۲,۵۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید