سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۱۶

اخبار

برگزاری دوره آموزشی " آشنایی با مباحث تکریم ارباب رجوع و ارتباط مؤثر" جهت کارکنان حراست

دوره آموزشی " آشنایی با مباحث تکریم ارباب رجوع و ارتباط مؤثر " با هدف توجه به اصل مشتری مداری و جلب رضایت خدمت گیرندگان جهت کارکنان حراست یک شنبه 29 مهر ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اصفهان, این دوره آموزشی چهار ساعته در سالن کنفرانس پلی کلینیک توحید و با حضور کارکنان حراست منطقه اصفهان برگزار شد. تدریس این دوره را بنی هاشمی کارشناس روابط عمومی و ارشد مدیریت رسانه بر عهده داشت که به صورت گفتگو محور برگزار و علاوه برطرح مباحث مختلف از سر کار خانم قضاوی کارشناس روانشناسی و ارشد مدیریت فرهنگی دعوت شده بود تا همزمان به سوالات مطروحه بر اساس دیدگاه روانشناسی و فرهنگی نیز پاسخ داده شود .
در ابتدا مدرس این دوره اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع ریشه قرآنی دارد و ائمه اطهار روی آن تأکید داشته اند. ضمن اینکه یکی از جهت گیریهای مدیریت نوین توجه به اصل مشتری گرائی و جلب رضایت خدمت گیرندگان می باشد و در نظام اداری و اجرائی کشور نیز رضایت مردم از خدمات ارائه شده بعنوان یکی از شاخص های اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه سازمانها تلقی می گردد. وی اضافه کرد:مؤلفه هایی از قبیل سرعت ، دقت و صحت در انجام امور ارباب رجوع،کیفیت انجام امور، نحوه رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان ، هزینه های انجام خدمات ، شفافیت و اطلاع رسانی مناسب از  عواملی است که ضمن جلب رضایت جمعیت تحت پوشش در ارتباط با دریافت خدمات ، موجب افزایش اعتماد آنها که بزرگترین سرمایه و تکیه گاه برای هر سازمانی می باشد ،می گردد.
 این کارشناس افزود به منظور ایجاد سازوکار لازم در ارائه خدمات مطلوب و موثر به بیماران و برخورد مناسب کارکنان با مراجعین و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی ارباب رجوع، بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان تکریم ارباب رجوع را از زمان اجرای این طرح در صنعت نفت جدی تلقی نمود و اقدام به پژوهش و بررسی وضعیت موجود نمود . سپس بر اساس آن فرآیند های مختلفی را تدوین تا بر اساس این فرآیندها ، بتواند کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران خود را ارتقاء دهد . نامبرده ضمن تشریح این فرآیندها دریــافت بازخور از بیماران و ارباب رجوع را در جهت تنظیم رفتارها و عملکرد مناسب ضروری دانست . 
ایشان در ادامه نیز  موضوعاتی با عناوین تکریم مردم از دیدگاه اسلام ، قرآن و ائمه اطهار ،شاخص‌های رضایتمندی، ارتباط و انواع ارتباط، عوامل تأثیرگذار در روابط بین فردی، کارکردهای روابط بین فردی، توصیه هایی برای تقویت روابط بین فردی، انواع مشتری ، توصیه های مربوط به برخورد با ارباب رجوع و فرایند و فعالیت های طرح تکریم ارباب رجوع را ارائه کرد.
در پایان این جلسه  شرکت کنندگان ضمن طرح تجربیات خود از برخورد با ارباب رجوع و مشکلات موجود برای ارتقاء سطح رضایت آنها مطالبی را مطرح که خانم قضاوی بر اساس اصول روانشناسی و مدیریت فرهنگی مطالب مفیدی را ارائه نمودند. 

 

تکریم ارباب رجوع

تکریم ارباب رجوع

۳۰ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۴۹
تعداد بازدید : ۲,۱۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید