سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۱

اخبار

تندیس نخستین شهید پرستار صنعت نفت ایران در خارگ رونمایی شد

تندیس نخستین شهید پرستار صنعت نفت ایران در بیمارستان خلیج فارس جزیره خارک رونمایی شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ رئیس امور ایثارگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع حق علیه باطل هرگز در ذهن‌ها فراموش نمی‌شود و امیدواریم که قدردان از خودگذشتگی‌های خانواده های شهداء ، جانبازان و ایثارگران آن دوران باشیم .

وی  افزود: باید با وحدت، همدلی و همبستگی همه , این شرایط و مرحله حساس کنونی را پشت سر بگذاریم.

دکتر امینی گفت :رمز یادگاری شهدا فقط خدا بود, رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس, فقط برای یاری دین خدا و اطاعت از امر رهبر معظم انقلاب به دفاع از این مرز و بوم پرداختند و جاودانه شدند.

رئیس امور ایثارگران سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت کشور بیان داشت : اخلاص، تقوا، صبر ، استقامت و شجاعت از جمله برترین دستاوردهای این دوران بود و امید است که امروز ما همه بتوانیم با درسی که شهدا در هشت سال دفاع مقدس به ما آموخته‌اند در زیر پرچم ولایت ادامه دهنده این مسیر باشیم.

تندیس شهید امیری یادگار ارزشمندی برای مردم است


پدر شهید فریدون امیری شهید پرستار صنعت نفت با بیان اینکه نقش شهید و شهادت با دیدن اثرهایی مانند تندیس شهدا همیشه ماندگار است گفت: چنین اقداماتی یاد و خاطره شهدا را در دل مردم زنده نگه می‌دارد.

حسین امیری با اشاره به رونمایی از تندیس فرزند شهیدش گفت: قطعا این اقدام بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی افزود: با چنین اقداماتی عموم مردم بیشتر با شهدا و کسانی که برای این مرز و بوم زحمت کشیده‌اند، آشنا می‌شوند.

پدر شهید امیری تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی عراق در دوران جنگ تحمیلی، ضربه زدن به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران از طریق قطع صادرات نفت آن بود.

وی بیان کرد: حملات هوایی رژیم بعث عراق به جزیره خارک برای ضربه زدن به تاسیسات خارک بود و بمباران‌ها به این صورت بود که نفتکش‌ها نتوانند پهلوگیری گیرد و با این کارش به اقتصاد ایران ضربه بزند که تلاشگران صنعت نفت در امر صادرات موفق بودند.

حسین امیری با اشاره به اینکه مهمترین خصوصیت شهید امیری اخلاص ،ولایتمداری دلیری و وطن پرستی بوده است،خاطر نشان کرد: شهید امیری به خاطر دین و مذهب خود حاضر بودند دست به هر کاری بزنند.

وی تصریح کرد: قطعا شهدا با کارهایی که انجام دادند اسمشان همیشه ماندگار است و بدون تردید با دیدن تندیس شهدا که به یادگار از شهدا ساخته می‌شود جان تازه‌ای به کالبد مردم دمیده می‌شود.

امام جمعه  موقت خارگ ظهر  در مراسم رونمایی از تندیس شهید پرستار صنعت نفت ایران در خارگ با تاکید بر رسالت همگان در قابل خون پاک شهدا اظهار داشت: همه مردم در مقابل شهدا مدیون و مسئول هستیم و باید به وظایف خود در قبال شهدا و جانبازان به نحو احسن عمل کنیم .

حجت‌الاسلام محمدرضا کوهی افزود: دیر یا زود باید جواب دهیم, باید چشم در چشم شویم و مرد و مردانه بایستیم و بگوییم بعد از شهدا چه کرده‌ایم و چقدر راهشان، راهمان شده است.

امام جمعه موقت جزیره خارک بیان کرد : شهدا خون دادند تا مسئولان گره‌ای از مشکلات مردم را باز کنند نه اینکه فکر خواسته‌ه و منفعت خود باشندبا اینکار پای روی خون شهدا گذاشته می‌شود و باید در قیامت پاسخگو باشیم.وی، از مدیران جهادی که در راستای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند تقدیر کرد.


 
تندیس شهید
تندیس شهید
تندیس شهید
تندیس شهید

۹ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴
تعداد بازدید : ۲,۳۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید