سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۴۲

اخبار

26 شهریور روز اورژانس گرامی باد

امیری پور: ما برای هر سال اهداف مشخصی را برای فعالیتهای اورژانس تعریف و بر اساس آن اقدام میکنیم

مسئول پرستاری توحید: قبل از شروع هر سال بر اساس تجربیات عملی و گزینش ایده های دریافتی از همکاران اهدافی را در جهت رشد و نوآوری بخش اورژانس تعریف و اجرایی می کنیم.

     پایگاه اطلاع رسانی واحد روابط عمومی به بهانه 26 شهریور، روز اورژانس و فوریت های پزشکی به واحد اورژانس پلی کلینیک تخصصی توحید که از مهمترین بخش های درمان در بهبود وضعیت بیماران اورژانسی است ؛سری زده و با خانم امیری پور مسئول پرستاری پلی کلینیک به گفتگو پرداخته تا از وضعیت این واحد حیاتی با خبر شویم.
      در ابتداخانم امیری پور ضمن تبریک این روز به پرسنل اورژانس اظهار داشت: افراد شاغل در این بخش از تلاشگران عرصه فوریتهای پزشکی و از اولین نفراتی هستند که بر بالین مصدومین و نیازمندان واقعی اورژانس حاضر می شوند و خدمت ارائه میدهند که نشان از اهمیت والا و جایگاه ارزشمند آنها می باشد .ایشان در ادامه از تعریف اهداف مشخص قبل از شروع هر سال جدید برای این واحد گفت و بیان داشت بر اساس آن اهداف اقدامات لازم را انجام میدهیم به طوری که وضعیت فعلی این واحد نسبت به چهار الی پنج سال گذشته قابل مقایسه نیست. به طور نمونه در سال گذشته بر اساس تجربیات عملی و گزینش ایده های دریافتی اهدافی را در جهت رشد و نوآوری تعریف و اجرایی کردیم . بر اساس این اهداف تیم احیاء در قالب کد 911 طرحی و تشکیل شد. واحد اورژانس و یکی از آمبولانس ها به سیستم مانیتورینگ تجهیز  و کیف ویژه احیاء قلبی تنفسی (CPR)جهت استفاده در طبقات مختلف پلی کلینیک خریداری شد . کلینیک زخم نوین و تست میدان بینایی و شنوایی نیر با خرید دستگاههای مربوطه راه اندازی گردید.
مسئول پرستاری توحید در ارتباط با مراجعه بیماران به این واحد گفت: بیماران قلبی، حوادث مختلف ضمن کار، مسمومیت ها و سایر وضعیتهای خطرناک ناشی از برخی بیماریها و گاهاً تصادفات به این واحد مراجعه می کنند. در چنین شرایطی گاه نجات جان بیمار در دقایق و ثانیه ها رقم می خورد و به این ترتیب مداخله سریع تیم پزشکی اهمیتی حیاتی می یابد. بنابراین ارزیابی سریع وضعیت بیمار، تشخیص سریع و در صورت لزوم انجام اقدامات تشخیصی مناسب، درمان مناسب و حفظ شرایط پایدار همودینامیک در بیمار در حداقل زمان و با حداکثر کیفیت جهت حصول بهترین نتیجه از ضروریات شغلی غیر قابل انکار پرسنل شاغل در اورژانس است که با همکاری پزشک اورژانس و زیر نظر ایشان انجام میگیرد .بنابراین از این نظر سعی شده است در اورژانس چه از نظر تجهیزات و چه از نظر نیروی انسانی شرایط لازم برای نیل به اهداف مذکور فراهم آید.
در پایان این مقام مسئول ، آموزش کارکنان پرستاری به وِیژه پرستاران اورژانس را امری لازم و ضروری دانست و بیان داشت: تاکنون آموزشهای تئوری و عملی آشنایی با بخش های ویژه ، انواع سوختگی های و روش های جدید پانسمان های سوختگی وهمچنین پانسمان های نوین با حضور این همکاران در بیمارستانهای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و در آینده نیز برگزار می گردد.

اورژانس توحید 3
اورژانس توحید 1

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
پایگاه روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۳۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید