سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۱:۴۹

اخبار

اجرای طرح جوانه های چهار محال و بختیاری در اصفهان

جوانه های استان چهار محال و بختیاری در پلی کلینیک تخصصی توحید اصفهان معاینه شدند

نوجوانان 8تا18 سال استان چهار محال بختیاری در تاریخ 15 شهریور در پلی کلینیک تخصصی توحید اصفهان مراحل مختلف آموزشی و غربالگری طرح جوانه های را گذراندند

     به گزارش واحد روابط عمومی؛ در راستای اجرای اهداف راهبردی سازمان و به دنبال اجرای موفق طرح جوانه ها در سال های گذشته و سال جاری در بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان،مدیریت صنایع نفت استان چهار محال بختیاری از جمله شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و شرکت گار استان در خواست انجام این طرح غربالگری را برای جمعیت تحت پوشش خود داشتند که موضوع در جلسه کمیته ارتقاء سلامت مطرح و مورد موافقت قرار گرفت . لذا پس از جلسات متعدد برای برنامه ریزی حضور این عزیزان و بسیج امکانات و نیروی انسانی در پلی کلینیک تخصصی توحید، مقرر شد که این نوجوانان ، پنج شنبه های شهریور و مهرماه به اتفاق والدین خود به پلی کلینیک توحید مراجعه و مراحل مختلف معاینات، آزمایشات و آموزشهای در نظر گرفته شده در این طرح را بگذرانند اولین مرحله انجام این معاینات با مراجعه حدود 40 چوانه در تاریخ 15 شهریور ماه انجام شد.
دکترترحمی معاونت سلامت، در حاشیه انجام معاینات غربالگری جوانه ها ، مراحل مختلف انجام آن توسط تیم سلامت خانواده را این گونه بیان کرد:  ابتدا نوجوانان پسر به واحد پرستار خانوده و نوجوانان دختر به واحد بهداشت خانواده مراجعه و پرسشنامه های ریسک فاکتور ها، تغذیه، فعالیتهای فیزیکی و همچنین فرم روانشناختی را تکمیل و قد و وزن و حجم توده بدنی و فشار خون آنها تعیین می گردد. سپس افراد به پزشک خانواده معرفی می شوند. پزشک خانواده نیز جهت ارزیابی وضعیت سلامت عمومی و ارزیابی ریسک فاکتورهای ابتلا به دیابت ، پرفشاری خون ، اختلال چربی خون و همچنین شناسایی افراد در معرض خطر ، معاینات لازم را انجام می دهند و  بر اساس پروتکل طرح این نوجوانان را به پاراکلینیک های مختلف مانند آزمایشگاه، ادیومتری ،بینایی سنجی، انتروپومتری ، دندانپزشکی و جهت مشاوره های لازم به متخصصین مربوطه  ارجاع می دهند. در پایان معاینات و پس از غربالگری، پرسشنامه های روان شناختی توسط کارشناس دی ربط  بررسی و همچنین آمار و اطلاعات معاینات آنالیز و تصمیم برای ارجاع و پیگیری های پزشکی فرد گرفته می شود و در ادامه طرح های آموزشی نیز برای افراد و حتی خانواده ها در نظر گرفته می شود.در پایان دکتر ترحمی از رئیس و کارشناسان پلی کلینیک توحید که در اجرای این طرح زحمت کشیدند تشکر و قدردانی نمود.
    دکتر مختاری رئیس پلی کلینیک توحید نیز در روز انجام این معاینات گفت: در این طرح میزان مخاطرات جسمی و روانی گروه سنی 8 تا 18 سال بررسی و افراد در معرض خطرشناخته می شوند. نامبرده اضافه کرد: از اهداف این طرح مداخلات بهداشتی ، درمانی وآموزشی لازم جهت حفظ وارتقاء سلامت جسمی وبهداشت روان و همچنین ارزیابی رفتارهای پر خطر و اصلاح روش زندگی این گروه سنی می باشد .
    شایان ذکر است پس از اتمام مراحل معاینات جوانه ها ، دو جلسه آموزشی یک و نیم ساعته جداگانه برای پسرها و دخترها و خانواده آنان با عنوان "تغذیه در دوران نوجوانی" با هدف شکل گیری عادات صحیح غذایی و تغییر روش زندگی، در سالن اجتماعات و کنفرانس توحید توسط دو نفر از کارشناسان تغذیه برگزار و کتابهایی با عنوان بلوغ نوجوانان و پیشگیری از اعتیاد بین شرکت کنندگان توزیع گردید. همچنین مقرر شده است که مابقی نوجوانان استان فوق الذکر پنج شنبه های شهریور و مهر ماه با اعلام اسامی از طرف شرکتهای مستقر در شهر کرد انجام گیرد .  

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۰۸:۳۶
پایگاه روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۷۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید