سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۲۹
 

اخبار

با جذب متخصصان طب اورژانس محقق شد/ کاهش انتظار برای دسترسی به خدمات اورژانس در بیمارستان نفت اهواز

معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر از کاهش زمان ارائه خدمات درمانی اولیه به مراجعان اورژانس بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز به دلیل حضور متخصصان طب اورژانس خبرداد.

دکتر بهرام دهقان درباره موقعیت جغرافیایی  این بیمارستان به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت گفت : این مرکز در بین دو بزرگراه اصلی مسجد سلیمان و ماهشهر واقع شده است و به دلیل  آمار بالای تصادفات و حوادث، جزو بیمارستان‌های استراتژیک استان خوزستان به شمار می‌آید.

وی افزود: بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز جزو مراکز مهم پذیرش عملیات نفت است .

معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر  تصریح کرد: با توجه به شیوه‌های جدید درمانی و نیاز سنجی‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات، متخصصان طب اورژانس در اورژانس بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز به ‌کار گرفته شدند.

دکتر دهقان با تاکید بر اهمیت مقوله زمان در ارائه خدمات اولیه در حوادث گفت: اقدام‌های اولیه درمانی در کمترین زمان، بیشترین تاثیر را در روند درمان دارد؛ به همین دلیل ما از متخصصان طب اورژانس که جزو برترین‌های استان هستند دعوت به همکاری کردیم.

وی اعلام کرد: طرح جذب متخصصان طب اورژانس از سال 1395 در بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز اجرا شد و می‌توان گفت که این طرح جزو افتخارهای بیمارستان به‌شمار می‌آید و انتظار برای دسترسی به خدمات در اورژانس به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

معاون دارو و درمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و ماهشهر  افزود: بیمارانی که با علائم حمله قلبی به اورژانس اعزام می‌شوند در کمترین زمان خدمات اولیه اورژانس را دریافت و جهت انجام آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی (  PRIMARY PCI ) و در صورت لزوم جراحی قلب ارجاع می شوند.

دکتر دهقان ادامه داد: متخصصان طب اورژانس 24 ساعته در این مرکز حضور دارند و در همه زمینه‌ها از جمله  fast sono  بیماران ترومایی ، تزریق SK  در بیماران مبتلا به سکته قلب ، کاتترگذاری و CULINE  و خدمات اورژانس ارتوپدی و جراحی خدمات ارائه می‌دهند و خوشبختانه شاهد ارتقا شاخص  CPR موفق بوده‌ایم.

وی  با اشاره به آثار مثبت این طرح در مدیریت اورژانس و ارتقای کیفیت خدمات گفت: تعیین تکلیف بیمار و ارائه خدمات مناسب سبب خالی نگه داشتن تخت‌های اورژانس به‌منظور پذیرش‌های دیگر و حفظ آمادگی اورژانس برای پذیرش‌های آینده می‌شود.

دکتر دهقان با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی مراجعان اظهار کرد: 20 هزار نفر در ماه به اورژانس بیمارستان بزرگ صنعت نفت اهواز مراجعه می کنند که نزدیک به 2 هزار نفر نیاز به مداخلات طب اورژانس دارند.
وی یادآور شد: این گروه پنج نفره هم‌اکنون به‌طور گروهی در همه رشته‌ها فعال هستند.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اورژانس مرکز ماهشهر، آغاجاری، آبادان و تهران از دیگر مراکزی هستند که ازسوی متخصصان طب اورژانس اداره می‌شود.

خبرنگار:نفیسه هوشیار
۳ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۲,۱۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید