سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴

اخبار

افتتاح اولین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی در صنایع نفت منطقه اصفهان در شرکت پالایش نفت این شهر

همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار" اولین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی "در صنایع نفت منطقه اصفهان با حضور مهندس ابراهیمی رئیس هیئت مدیره و مهندس چاوشی مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان و همچنین دکتر اثنی عشری در این شرکت افتتاح شد.

به گزارش واحد روابط عمومی ، همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار" اولین اورژانس سوختگی پیش بیمارستانی "در صنایع نفت منطقه اصفهان با حضور مهندس ابراهیمی رئیس هیئت مدیره و مهندس چاوشی مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان و همچنین دکتر اثنی عشری رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان و دیگر همراهان در این شرکت افتتاح شد.
دکتر اثنی عشری از مهندس ابراهیمی و مهندس چاوشی به دلیل اهمیت دادن به مقوله سلامت کارکنان و حمایت های همه جانبه از بهداشت ودرمان به ویژه در تجهیز و راه اندازی بخش اورژانس سوختگی تشکر کرد و گفت: اهمیت این اورژانس در استفاده از زمان طلایی درمان بیماران سوختگی میباشد که زمان پذیرش و ویزیت بیماران بعد از حادثه سوختگی بسیار کاهش پیدا کرده و به دنبال باعث کاهش عوارض پس از آن خواهد شد.
مهندس چاوشی نیز ضمن ابراز رضایت از افتتاح این اورژانس اظهار داشت: شرکت پالایش نفت اصفهان به هنگام حوادث آتش سوزی در سایر شرکتهای همجوار نفتی آمادگی خدمات دهی در این اورژانس سوختگی را دارد و در ادامه اظهار امیدواری کرد ، با اقدامات ایمنی که در سطح شرکتها پیش بینی شده انشاءلله هیچ حادثه ناگواری رخ ندهد و هیچ بیماری در این مرکز پذیرش نگردد.
دکتر ترحمی معاونت سلامت نیز در این مراسم گفت: اکثر حوادث در صنایع شامل سوختگی و تروما میباشد که در صنایع نفتی به ویژه پالایشگاهها بیشترین مورد مربوط به سوختگی ها است و ما همواره تلاش کردیم آمادگی لازم برای پذیرش و درمان این بیماران  را داشته باشیم که یکی از این اقدامات ایجاد و بهره برداری از اینگونه اورژانس های پیش بیمارستانی است. ایشان در پایان ظرفیت پذیرش بیماران سوختگی در این واحد را حدود ده نفر اعلام و اضافه کرد پرستاران مرکز سلامت کار پالایشگاه اصفهان آموزش های لازم در درمان سوختگی را در بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گذرانده اند و دوره های بازآموزی نیز به صورت دوره ای برای آنان در نظر گرفته شده است.
دکتر نیازی اصفهانی رئیس ستاد طب صنعتی و بهداشت نیز از ضرورت وجود این اورژانس ها در تمامی صنایع نفت منطقه گفت و اظهار داشت این اوژانس از فضای فیزیکی مناسب برخوردار بوده و از دو بخش شستشو و پانسمان تشکیل گردیده که در بخش شستشو دوش های ایستاده و کناری تعبیه و به زودی مجهز به تخت ویژه"آنا"می گردد.
در حاشیه این مراسم دکتر فرید نوربخش رئیس مرکز سلامت کار این شرکت نیز طی گفتگویی با واحد خبر روابط عمومی اظهار داشت پس از حادثه آتش سوزی در تعمیرات اساسی سال 1387 واحد تقطیر که حدود 30  بیمار سوختگی جزئی و کلی در اورژانس پذیرش گردید ، نیاز به وجود بخش سوختگی پیش بیمارستانی در مرکز سلامت کار احساس شد که بلافاصله پس از مشورت با کارشناسان سوانح سوختگی و مهندسان پزشکی درخواست ایجاد آن مطرح شد. این مقام مسئول از خرید و نصب تجهیزات به روز همانند دستگاه ضد عفونی کننده اولترا ویولت و پانسمانهای نوین با حمایتهای مدیریت شرکت پالایش نفت اصفهان خبر داد و از زحمات غلامرضا اطمینانی کارشناس مرکز در پیگیری راه اندازی  این واحد قدردانی نمود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم و همزمان با مناسبت روز پرستار، جناب آقایان مهندس  ابراهیمی و چاوشی و دکتر اثنی عشری  با حضور در اورژانس با اهداء شاخه گل از پرستاران شاغل در این مرکز قدردانی کردند .

افتتاح بخش سوختگی در پالایشگاه اصفهان 9
افتتاح بخش سوختگی در پالایشگاه اصفهان 1  

۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۲۰
پایگاه روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۸۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید