سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۵۱
 

اخبار

میزبانی مدیران صنایع نفت چهارمحال و بختیاری از رئیس بهداشت ودرمان و هیئت همراه

بنابر دعوت مدیران صنایع نفت استان چهار محال بختیاری و در راستای تکریم جمعیت تحت پوشش ، ریاست بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان به همراه مسئولین مربوطه در تاریخ 18 دی ماه به شهرکرد سفر تا در جلسه ای که به منظور اگاهی از مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه برگزار شده بود، شرکت نماید.

به گزارش واحد روابط عمومی ، این جلسه که مدیر و مسئولین شرکت گاز و پخش فراورده های نفتی و همچنین نماینده بازنشستگان محترم حضور داشتند . در ابتدای جلسه آقای مهندس حیدری مدیر شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور دکتر اثنی عشری ، هیئت همراه و سایر مدعوین از زحمات مجموعه بهداشت ودرمان تشکر کرد و اظهار داشت ، هدف از برگزاری این جلسه و دعوت از مسئولین را  آشنایی بیشتر با فعالیتها و فرآیندهای آن مجموعه و طرح مسائل و مشکلات درمانی شاغلین و تسهیل در امور دانست و اضافه کرد از افتخارات شرکت نفت وجود بهداشت ودرمان با سابقه طولانی بویژه در طب صنعتی و بهداشت است که خدمات ارزنده ای طول سالیان گذشته به کارکنان زحمت کش مجموعه نفت ارائه کرده است. وی  افزود یکی از راهبردهای شرکت گاز توجه به رضایت نیروی انسانی است که بخش مهم آن در ارتباط با دریافت خدمات سلامت است که به عهده بهداشت ودرمان گذاشته شده است .لذا با توجه به اینکه درمان مستقیم در این استان به دلیل فقدان مالکیت ملکی بهداشت ودرمان صنعت نفت ،کارکنان ما انتظار دریافت خدمات درمانی غیر مستقیم کیفی و بدون اخد فرانشیز هستند  .این مقام مسئول خواستارافزایش انعقاد قرارداد با مراکز معتبر و تخصصی در چهارچوب مقررات و بر اساس امکانات استان شد تا حداقل کارکنان در حوزه سلامت دغدغه ای نداشته و آرامش داشته باشند.

بازدید شهر کرد 5  

دکتر اثنی عشری نیز در این جلسه گفت : تمام تلاش ما این است که  همانند گذشته با بهترین مراکز دولتي و خصوصی در سطح استان به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی بهینه قرارداد منعقد کنیم هر چند در این مسیر پاره ای از اوقات با عدم همکاری و لغو قرارداد یکطرفه از سوی پزشکان متخصص و مراکز درمانی مواجه می شویم ولی با مشورت پزشکان معتمد خود در شهرستان شهرکرد و سایر شهرستانهای استان مجدد و در اسرع وقت قرارداد جدید برقرار می گردد.  ایشان در پاسخ به سؤالی در ارتباط با دستورالعمل جدید درمان غیرمستقیم و دریافت اخذ فرانشیز گفت: خیلی از سیاست ها و دستورالعمل ها از طرف هیئت مدیره سازمان به مناطق مختلف از جمله اصفهان ابلاغ می گردد که یکی از آنها اخذ فرانشیز در مراکز خصوصی می باشد ولی در مراکز دولتی و نیمه دولتی دریافت خدمات رایگان است. و این امور فقط مجری مصوبات میباشد.

     درادامه این جلسه آقای بهارلویی رئیس امور اداری شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری به نمایندگی از سایر شرکتهای استان درخواست ها و مسائل بهداشتی ودرمانی کارکنان را مطرح کرد . عمده این مسائل در ارتباط با مراکز طرف قرارداد ، خدمات طب صنعتی و بهداشت، درمان غیر مستقیم و خدمات دندانپزشکی بود .

دکتر ترحمی معاونت سلامت از میزبانی خوب مدیریت گاز تشکر و گفت پراکندگی چمعیت تحت پوشش در استان از مشکلات مجموعه بهداشت ودرمان می باشد و  در ارتباط با قراردادهای درمانی و مشکلات لغو قرارداد یکسویه از طرف پزشکان و مراکز طرف قراداد گفت: تمام تلاش ما این است که رضایت این مراکز تامین و پرداختها به این مراکز سریع انجام گیرد ولی گاهاً بنابه دلایلی این مراکز لغو قرارداد می کنند که همکاران ما سریعا وارد عمل می شوند و نسبت به جایگزینی اقدام به عمل می آورند . ایشان با توجه به اینکه ارائه مشاوره های تغذیه و روانشناسی از نظر مقررات شرکت ملی نفت  در تعهد نمی باشد، ولی آمادگی مجموعه خود را برای  اعزام کارشناسان تغذیه و روانشناسی به این استان  جهت آموزش به کارکنان شرکتهای پخش و گاز به صورت فصلی و دوره ای اعلام نمود. . معاونت سلامت در ارتباط با ارائه معاینات دوره ای کارکنان نیز، امکان انجام معاینات را در شرکتهای گاز و پخش به دلیل عدم وجود  استاندارد های لازم غیر قابل انجام دانست ولی به همین دلیل واحد طب صنعتی مستقر در پلی کلینیک توحید آماده پذیرش هر تعداد نیروی اعزامی از این استان را دارد و تمام امکانات را برای انجام این معاینات بسیج خواهند کرد تا در حداقل زمان معاینات این عزیزان انجام گیرد .

مهندس سرداری رئیس پخش فراورده های نفتی استان چهار محال و بختیاری نیز ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و تقدیر از فعالیتهای بهداشت ودرمان ،سئوالاتی پیرامون تایید استراحت های پزشکی ،اعزام و ماموریت های پزشکی بیماران به اصفهان و همچنین صدور ارزیابی پزشکی کارکنان توسط ستاد طب صنعتی و بهداشت مطرح کردند که دکتر اثنی عشری به طور مبسوط فرآیند انجام آنها را تبیین کردند .

در ادامه مسئولین حاضر در جلسه هر کدام ضمن تقدیر از فعالیتهای بهداشت ودرمان ، مسائل و مشکلات خود را مطرح و مسئولین مربوطه حاضر در جلسه با دقت و حوصله پاسخ های لازم را ارائه نمودند.

بازدید شهر کرد 2

شایان ذکر است در این جلسه آقایان دکتر حسنی و مهدیان پزشکان معتمد شهر کرد ، خانم قضاوی رئیس امور قرادادها، بنی هاشمی رئیس روابط عمومی ، طبائیان رئیس اسناد پزشکی و مختاری کارشناس امور طب صنعتی نیز در این جلسه حضور داشتند .

بازدید شهر کرد 4

۱۹ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۰۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید