سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۵۴

اخبار

جلسه بررسی بخش دارویی نرم افزار سخن با حضور خانم دکتر جعفری

امروز صبح جلسه "بررسی بخش امور دارویی موجود در نرم افزار سخن دو (نرم افزار پزشکی خانواده)" با حضور خانم دکتر جعفری عضو محترمه هیات مدیره سازمان و رئیس پزشکی خانواده و رئیس امور دارویی و کارشناس فن آوری اطلاعات سازمان و همچنین نمایندگان فن آوری اطلاعات و امور دارویی مناطق در سالن کنفرانس پلی کلینیک تخصصی توحید برگزار گردید.
 جلسه پزشکی خانواده با محوریت نرم افزار سخن دو  

امروز صبح جلسه "بررسی بخش امور دارویی موجود در نرم افزار سخن دو (نرم افزار پزشکی خانواده)" با حضور خانم دکتر جعفری عضو محترمه هیات مدیره سازمان و رئیس پزشکی خانواده و با شرکت خانم دکتر معتمدی رئیس امور دارویی و آقای محمدی از کارشناسان فن آوری اطلاعات سازمان و همچنین  نمایندگان فن آوری اطلاعات و امور دارویی در مناطق فارس و هرمزگان، مرکزی و لرستان و شمال شرق در سالن کنفرانس پلی کلینیک تخصصی توحید برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر اثنی عشری ضمن خوشامدگویی و آرزوی اقامت خوش برای میهمانان در اصفهان اظهار داشت : نرم افزار سخن از حدود 20 سال قبل و همزمان با اجرای طرح پزشکی خانواده با هدف ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای بیماران در سیستم پزشکی خانواده جهت پیگیری و ارتقاء سلامت کارکنان و خانواده آنها و در نهایت کاهش هزینه ها آغاز گردید. این نرم افزار در سال 1389 با عنوان سخن 1 برای اولین بار در سطح ایران و  بصورت آزمایشی در اصفهان مورد بهره برداری و سپس در 9 منطقه سازمان نصب و مورد استفاده قرار گرفت.  در این مسیر و در طول این سالها و بدنبال مشکلاتی که بر سر  راه کاربران بوده این نرم افزار از سخن 1 به سخن 2 ارتقاء پیدا کرده و در برخی مناطق سازمان نیز نصب گردید. ایشان در پایان بیان کرد مجموعه اصفهان این آمادگی را دارد که به مشکلات و پیشنهادات ارائه شده گوش فرا داده و نسبت به رفع نیازهای همکاران در سایر مناطق اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه سرکار خانم دکتر جعفری ضمن تشکر از زحمات مدیریت و کارشناسان حوزه فن آوری اطلاعات اصفهان برای ایجاد این نرم افزار بیان نمود :نرم افزار سخن 2 پزشکان و سایر گروههای درمانی را سریعا از سوابق و سیر درمان و فرایندهای انجام شده بیماران مطلع می نماید و امروز برای اینکه کاربران ما از این نرم افزار استفاده بهینه نمایند،باید نیازها و مشکلات آنها را بررسی و راه حل های مختلف ارائه نماییم و در نهایت بهترین تصمیم را اخذ نماییم. در همین زمینه ایشان از حاضرین درخواست کرد پیشنهادات خود را مطرح تا در تصمیم گیری نهایی لحاظ گردد.
دکتر جعفری در ادامه گفت:اینجانب این نرم افزار را یک وسیله کاربردی برای همکاران خود در راستای سلامت خاتواده نفت میدانم و بعنوان مسئول پزشکی خانواده این احساس وظیفه را می کنم که نسبت به رفع دغدغه و نگرانی همکارانم در استفاده از این وسیله اهتمام ورزم .
 در ادامه این جلسه کارشناسان امور داروئی و فن آوری اطلاعات مناطق حاضر در جلسه به طرح سوالات ، ابهامات و مشکلات به هنگان استفاده از این نرم افزار پرداختند که کارشناسان و برنامه نویسان حوزه فن آوری اطلاعات با سعه صدر سوالات مطرح شده را جواب دادند.
شایان ذکر است سر کار خانم سجادی مسئول امور مامایی سازمان که در معیت خانم دکتر جعفری به اصفهان تشریف آوردند با خانم قنواتی کارشناس مسئول امور پرستاری اصفهان از تمامی بخش های مامایی مراکز بهداشتی و درمانی بازدید و از نزدیک فعالیت های همکاران شاغل در این واحدها را مشاهده نمودند.

۱۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۳۱
تعداد بازدید : ۱,۰۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید