سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۴

اخبار

راه اندازی دو کلینیک زخم خدمتی دیگر از بهداشت ودرمان اصفهان

دکتر اشجع: این کلینیک ها برای بیماران مبتلا به زخم مزمن مانند زخم پای دیابتی، زخم بستر، زخم های عروقی و زخم افراد نخاعی و... راه اندازی شده است
به گزارش واحد روابط عمومی با راه اندازی دو کلینیک زخم از یک ماه قبل ، از این پس بیماران مبتلا به زخم مزمن و صعب العلاج می توانند در پلی کلینیک های شاهین شهر و توحید.مراجعه و خدمات دریافت نمایند. این کلینیک ها زیر نظر متخصص عفونی و بیماری های گرمسیری اداره میشود و کارشناسان نیز آموزشهای لازم را دریافت کرده اند، لذا این اطمینان وجود دارد که کارها به صورت علمی انجام می شود. 
    دکتر اشجع مسئول این کلینیک ها در گفتگویی با واحد روابط عمومی اظهار داشت: این کلینیک ها برای بیماران مبتلا به زخم مزمن مانند زخم پای دیابتی، زخم بستر، زخم های عروقی و زخم افراد نخاعی و... راه اندازی شده است و نظر به اینکه بهبود اینگونه زخم ها با توجه به شرایط زمینه ای بیمار بسیارطولانی ،هزینه بر و مشکل می باشد ، راه اندازی این کلینیک ها در افزایش رضایت بیماران و رفاه حال آنها بسیار مؤثر است. این متخصص عفونی در ادامه گفتند: تمام کارشناسان این کلینیک ها تحت آموزش تئوری و عملی اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفته و  موفق به دریافت گواهینامه انجام کار از مراکز معتبر شده اند. ایشان برای راه اندازی این مراکز علاوه بر آموزش نیروی انسانی و خرید پانسمانهای نوین و مؤثر (سوربکت) از تجهیز این کلینیک ها به وسایل مورد نیاز جهت پانسمانهای نوین ،دبریدمان زخمها و جراحی های محدود خبر داد .
    این متخصص محترم در پایان در پاسخ به سوال اینکه چه برنامه هایی برای توسعه این کلینیک ها در نظر گرفته اند؟ گفتند: با توجه به پیشرفت روز افزون درمان زخم های مزمن ما تلاش می کنیم به روز باشیم و در نظر داریم در آینده ای نزیک از سلولهای بنیادی ، PRP (استفاده از خون بیمار) و ماگوت تراپی (استفاده از لارو حشرات)و در صورت نیاز ازون تراپی جهت ترمیم سریعتر زخم استفاده کنیم .
    شایان ذکر است با راه اندازی این دو بخش طول درمان بیماران کاهش پیدا کرده و بیماران مجبور نیستند به مراکز خارج از بهداشت ودرمان مراجعه نمایند. .بنابر این با کاهش زمان رفت و آمد و هزینه های درمانی و جلوگیری از  کارهای غیر ضروری که در مراکز بیرون از سیستم انجام می گیرد رضایت بیماران افزایش پیدا خواهد کرد.
۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۲۱
واحد روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۵,۱۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید