سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۴۷

اخبار

همزمان با هفته سلامت روان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی خود مراقبتی در هفته سلامت روان

با همت واحد آموزش دوره آموزشی حضوری و وبیناری خود مراقبتی سلامت روان برای کارکنان بهداشت ودرمان اصفهان برگزار گردید.
    به گزارش واحد روابط عمومی روز گذشته و در هفته سلامت روان یک دوره آموزشی وبینار و حضوری با عنوان " خود مراقبتی سلامت روان "برای کارکنان بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان در سالن کنفرانس شهدای نفت توسط خانم برهانی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی برگزار گردید.

 

     برهانی در ابتدای این جلسه آموزشی ، "خود مراقبتی"  را اقدامات و رفتارهایی دانست که  برای حفظ سلامتی، پیشگیری از آسیب و خطرات اجتماعی  وهمچنین توانایی رفع نیازهای جسمی، روحی، روانی و اجتماعی فرد انجام می شود. نامبرده افزود :به عبارت دیگر "خودمراقبتی"در سلامت روان یعنی مراقبت و محافظت از خود، یعنی من برای حفظ سلامتی و شادابی خود کارهایی را روزانه در شرایط و موقعیت های مختلف انجام می دهم تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشم. 

 

      وی ادامه داد: "خودمراقبتی"  آموختنی هدفمند و خودآگاه است که هر فردی برای سلامت خود، خانواده واطرافیان انجام می دهد و از سلامت جسمی و روانی خود محافظت می کند.  ایشان اضافه کرد: خودمراقبتی نیازهای اجتماعی فردرا تامین می کند. از بیماری ها و آسیب ها پیشگیری می کند، در برابر بیماری ها و ناخوشی ها از خود مراقبت می کند. 

 

      این روانشاس محترم مرکز مشاوره نفت اصفهان "نتیجه خودمراقبتی" را سلامت روح و روان، جسم، افزایش کارآیی و بهبود عملکردها در زمینه های مختلف زندگی دانست و ادامه داد: از دیگر نتایج خودمراقبتی اعتماد به نفس و عزت نفس بهتر،کاهش استرس ، امید، انگیزه و شور و شوق بیشتر،افزایش موفقیت ها، تجربه کردن جوانی سالم، ایمن و با نشاط ، تضمین  سلامتی دوره های زندگی، عملکرد تحصیلی بهتر،بهبود شرایط شغلی در آینده ، بهبود آینده بهتر و سالمترخود و اطرافیان و درنهایت تجربه یک زندگی متعادل می باشد. 

 

     برهانی در ادامه علاوه بر بیان و تشریح تمام نتایج مثبت "خود مراقبتی" مطالب مهمی  دیگری را برای شرکت کنندگان در دوره همانند نشانه های نداشتن خودمراقبتی  و انواع خودمراقبتی از جمله خودمراقبتی های جسمی، روانی، اجتماعی، احساس و عاطفی و درنهایت معنوی ارائه نمود.

 

برهانی 2
برهانی 1
۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۴
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۲۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید