سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۲۸

اخبار

به مناسبت هفته سلامت روان برگزار گردید

نشست هم اندیشی روسای روابط کار و مددکاری صنایع نفت منطقه اصفهان

نشست هم اندیشی روسای روابط کار و مددکاری صنایع نفت منطقه اصفهان با رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت این منطقه برگزار شد.
     به گزارش واحد روابط عمومی  به مناسبت هفته سلامت روان ، با دعوت رئیس بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان از روسای واحدهای روابط کار و مددکاری صنایع نفت منطقه جلسه ای با هدف هم اندیشی ، تعامل و همکاری بین این واحدها در تاریخ 22مهرماه در سالن کنفرانس توحید برگزار گردید.
 
      در این جلسه که به مدت سه ساعت به طول انجامید ابتدا دکتر شیرانی سخنانی را در رابطه هفته سلامت روان و هدف از برگزاری این نشست بیان کرد و در ادامه تمام کارشناسان شرکت کننده فعالیت ها، تجارب  و مسائل و مشکلات و همچنین درخواست و تقاضاهای خود را از بهداشت ودرمان مطرح کردند. 
     دکتر شیرانی در ابتدا ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور شرکت کنندگان گفت :ما از دور شاهد فعالیتهای خوب شما هستیم و این زحمات شما در رفع مشکل کارکنان بسیار موثر  و موجب افزایش اثر بخشی در مجموعه کاری می گردد. 
     رئیس بهداشت ودرمان منطقه اصفهان اظهار امیدواری کرد که در این جلسه  بتوان با بحث و گفتگو برای حل مشکلات قدمی برداریم ادامه داد: ما درصدد شنیدن تجربیات و پیشنهادات شما به عنوان بازوی توانمند مدیریت منابع انسانی هستیم، تا با کمک هم در جهت تنظیم روابط بین کارکنان ، بهبود محیط و شرایط کار برای حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روانی کارکنان تأثیرات مثبتی داشته باشیم.
 
     این مسئول محترم با اشاره به هفته سلامت روان و شعار پنجمین روز آن "نقش امید در سلامت روان"بیان کرد: امید و افسردگی بخش مهمی در سلامت روان است. در شرایط محیط کار اضطراب و افسردگی کیفیت و کمیت کار را کاهش می دهد، زیرا وجود یک فرد افسرده در یک جمع کوچک نه تنها روی بهره وری و اثربخشی کار خود فرد بلکه روی دیگران نیز تأثیرات منفی می گذارد.  لذا چنانچه در مراجعات  و یا مشاهدات خود با این افراد مواجه شدید حتما جهت مشاوره و یا درمان به سطوح بالاتر اقدامت لازم را برای ارجاع انجام دهید.
 
    دکتر شیرانی در پایان با بیان اینکه حوزه فعالیت واحد روابط کار و مددکاری خیلی گسترده است و صرفا ً به تهیه گزارش برای پرداخت غرامت حادثه و یا مصاحبه و تکمیل فرم برای انتقال افراد محدود نمی شود  ادامه داد: بهداشت ودرمان همواره  آماده همکاری  و تعامل با شما کارشناسان محترم این حوزه میباشد تا انشالله همه با هم در جهت تقویت واحد مذکور قدم برداریم.  
     در ادامه این جلسه آقای مرادیان زاده از پیشکسوتان این رشته نیز به اهمیت موضوع بالابردن آگاهی  و شناخت جنبه های مختلف زندگی و کار اشاره داشت  و اضافه کرد آموزش و به ویژه آموزش مهارت های زندگی در قشر کارکنان جوانتر به صورت مستمر در کنار آموزش های حرفه ای می تواند شادابی بیشتر را در سازمان ایجاد نماید.
    این بازنشسته محترم با بیان اینکه بازنشستگان به عنوان چرخ تکمیلی منابع انسانی هستند ،به اهمیت آموزش قبل از بازنشستگی و ادامه آن  بعد از بازنشستگی توسط صندوق و کانون ها اشاره کرد و گفت :این آموزش ها موجب خواهد شد که بسیاری از چالش ها و نگرانی های پرسنل و خانواده های انها کاهش پیدا کند.

 

    در پایان تمام کارشناسان این حوزه با تاکید براین نکته که واحد های روابط کار و مددکاری شبکه های ارتباطی بین مدیران،کارکنان و شرکت ها می باشند، متفق القول بودند که برگزاری اینگونه جلسات و بررسی چالش ها،به تقویت رویکردهای مشارکتی منجر شده و با استفاده از ظرفیت و توانمندی های مختلف می توان به یکپارچگی و تعامل مستمر برای ارائه خدمت بهینه به جمعیت تحت پوشش دست یافت. تشکیل کارگروه مددکاران برای برنامه ریزی ها و ارتباط مستمر در آینده با یکدیگر هم از نتایج این هم اندیشی بود.

 
 

روابط کار 2
روابط کار 1

۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۶
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۲۳۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید