سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۳۳

اخبار

به بهانه نهم اردیبهشت روز مشاور وروانشناس

به طور میانگین ماهیانه حدود 400نفر مراجعه کننده به مرکز خدمات مشاوره مراجعه می کنند

شفیعی : مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت اصفهان ضامن ایجاد سلامت روانی کارکنان و خانواده ها میباشد.
    به گزارش واحد روابط عمومی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان، به مناسبت نهم اردیبهشت"روز جهانی مشاوره و روانشناس" گفتگویی با خانم شفیعی هماهنگ کننده مرکز خدمات مشاوره صنعت نفت اصفهان انجام شد که به شرح ذیل می باشد:
 
     شفیعی در ابتدا مشاوره در جایگاه دانش بشری را تعاملی  عاطفی و عقلانی  بین مراجعه کننده و مشاور دانست که در جریان آن به شخص مراجعه کننده کمک می شود تا پس از شناخت شرایط خویش و کسب مهارت ها و گسترش توانایی هایی شخصی در انطباق و سازگاری با محیط اجتماعی، تصمیمات معقول و مقبولی بگیرد و در زندگی فردی و اجتماعی شیوه ایی را برگزیند که با رغبت ها و استعدادهایش هماهنگ باشد.
 
    وی ادامه داد: مرکز خدمات مشاوره ای صنعت نفت به عنوان یکی از بازوهای کمکی در حوزه منابع انسانی همواره سعی دارد تا با ایجاد سلامت روان به وسیله پیشگیری، کنترل، تشخیص زودرس بیماری های روانی، پیشگیری از برگشت بیماری های روانی و ایجاد محیط سالم برای برقراری روابط صحیح انسانی، فضایی امن ایجاد کند تا کارکنان خدوم صنعت نفت با آرامش روان یبیشتری به ایفای نقش خود بپردازند.
 
    ایشان با بیان اینکه  مرکز خدمات مشاوره صنعت نفت اصفهان ماهیانه حدود 400مراجعه کننده دارد افزود: این مرکز از سال 1380 با مجوز رسمی از سازمان ملی جوانان کار خود را به صورت رسمی آغاز نموده و همچنان مشغول فعالیت و ارائه خدمات است و در سه حوزه پیشگیری ،درمان و پیگیری فعالیت می کند.
 
       نامبرده اضافه کرد ؛ در حوزه پیشگیری همکاران آموزش ها و برنامه هایی دارند که افراد درگیر مشکلات روانی نشوند و یا اگر سوالی هم داشته باشند می توانند مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند. 
 
     در حوزه درمان با استفاده از توان متخصصان در رشته های مختلف مثل مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، ازدواج، تحصیلی، روانشناسی بالینی و روانشناسی تربیتی، روان کاوی، تشخیص بیش فعالی کودکان ، نیازمندی های کارکنان و خانواده های آنها تلاش می شود تا نیازهای آنها مرتفع گردد.
 
     در حوزه پیگیری که بسیار مهم است، مسائل کارکنان در حوزه های فردی و سازمانی پیگیری میشود و تا زمانی که مشکلشان حل نشود، آنها را به حال خود رها نمی کنیم.
 
    این مسئول محترم با ذکر این نکته که تمامی مسائل مربوط به مراجعه کنندگان محرمانه است  و توجه به این مقوله از سوی مرکز و همکاران با حساسیت دنبال می شود. برنامه مرکز را از شنبه تا چهارشنبه و ازساعت 3 تا 7 بعدازظهر اعلام کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش برای نوبت گیری و دریافت پاسخ به سوالات خود می توانند با شماره تلفن36208417 داخلی 145تماس حاصل نمایند.

 

      خانم شفیعی در پایان از همه مدیران و مسئولان خواست تا مرکز و کارشناسان آن را باور داشته باشند و اظهار امیدواری کرد که مرکز با ارائه خدمات خود بتواند به عنوان بازوی کمکی در حوزه منابع انسانی گامهای موثر بردارد .
 

مرکز مشاوره

مرکز مشاوره

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۳۲
پایگاه اطلاع رسانی بهداشت ودرمان صنعت نفت اصفهان |
تعداد بازدید : ۸۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید